... dina symboler här ...

Röjde hos Lennart

I torsdags var jag och Rosa hemma hos Lennart och hjälpte honom att klippa både buskar och häcken. Det är alltid lite roligare när man är fler som hjälps åt – jobbet går dubbelt så snabbt och blir nästan som ett litet träningspass ute i friska luften.

Rosa hade nästan hunnit glömma bort vår kärringonsdag, men vi fick i alla fall vår dos av prat, skratt och samarbete ändå. Det är så fint när vardagen fylls av de där små tillfällena där man kan lita på varandra och hjälpas åt.

Efteråt kom hon även förbi och hjälpte mig att plocka åkerfräken. Perfekt tajming! Tänk vad mycket enklare och roligare sysslorna blir när man gör dem tillsammans.

Det är just sådana dagar jag uppskattar mest – enkla, jordnära, och fyllda med både nytta och gemenskap. 🌸

Saknar detta – (JulSwapp)

Häromdagen gick Rosa igenom gamla cd-skivor fulla med bilder och gamla blogginlägg. Så hon la ut det på fb. Det fick mig verkligen att le – ett inlägg om Julswapp!
Jag hade helt glömt bort att jag var med det året, 2009. Tänk, det är ju evigheter sedan! Det var en så rolig idé, och jag minns fortfarande känslan av att både skicka och ta emot små överraskningar.
Vissa minnen är verkligen värda att hitta tillbaka till. Glädjen när paketet kom.

Fastnat
På den tiden  var jag med i en Flickr-grupp där man fotade  1 objekt 365 dagar.  Jag gjorde ett inlägg varje dag med Lill-porlans upptåg. Det var stundtals jobbigt att komma på vad jag skulle skriva, men otroligt roligt.
Det bästa av allt var att få till bilderna och fånga de där speciella ögonblicken. En kreativ resa som gav många fina minnen! Här hade jag skrivit om mitt julswapps paket ”Packat  och klart

Jag fick då detta av Amelia som hade stickat mössan och halsduken. Använde det flitigt 🙂

Gick igen Julswapps listan och av alla bloggar så var det bara en som fortfarande var aktiv. Så tråkigt att inte folk bloggar längre.

Rosas fina påskpresent

Påskpresent
Så gulligt av Rosa att komma upp med det fina arrangemantet. Hon hade gjort hallon gin och butterfly pea gin som var dunde gott. Jag har hållit på med mina växter så fort jag kommit från jobbet så det var skönt med ett avbrott och bara ta en kopp fika och koppla av.

Beskärning

Beskär träd
Kärringonsdag och jag var hos Rosa och hjälpte henne att beskära ett stort, gammalt träd som stod på hennes tomt. Det var lite läbbigt att stå på stegen, högt upp i luften, och bara förlita sig på att grenarna skulle hålla mig när jag klippte. Jag kände en lätt nervositet men det gick bra och jag hoppas verkligen inte vi beskar fel så att trädet tog stryk. Dessutom har jag hört att rätt beskärning kan göra underverk för trädets hälsa och tillväxt, så jag hoppas att vi gjorde det ordentligt.

Flytthjälp åt Lennart

Flyttar

Hjälper Lennart att flytta till en mindre lägehet. Han har bara ett av barnen hemma och han flyttar också snart ut, så det var dags att byta till något mindre. Han har både sin bror och systerson i samma område så det kommer bli toppen.

Lennarts

20250201_141051[1]

nu kommer han att få en liten trädgård fram och en lite större bakom där han kan ha utemöbler och odlingslådor. Perfekt lagom yta, jag hade gärna tagit den lägenheten om jag behövt flytta.

Lennarts trädgård

20250201_141220[1]

Jättemysigt område med många slingor att promenera på och nära till allt. Tror han kommer att trivas jättebra där.