
Helt otroligt att Jippy redan är 4 år. Så fort det har gått. Jippy är klart den gladaste hunden vi haft 🙂


Började att sätta mina potatis och tog den lilla påsen med Heidemarie, så får jag fortsätta med de andra sorterna när jag gräv färdigt landet.

Lyckades att göra sönder min gamla potatis grep när jag grävde bort brännässlor. Men fick fram en hel del jordärtskockor som jag kommer att plantera om eftersom de inte trivs med potatis.




![20240416_111912[2]](https://live.staticflickr.com/65535/53658488916_051d755964_c.jpg)




![20240416_110844[1]](https://live.staticflickr.com/65535/53658719893_202286f538_c.jpg)


Mao kom från Japan igår och hade med hundselar till hundarna. Så vackra, färglada och fina mönster.

Jippy som brukar vara våran skeptiker på nya grejer älskade selen, den satt som en smäck på henne och hon rörde sig fint i den.

Jackpot var mera tveksam och det berodde nog mest på att den var på tok för stor. Hon är ju väldigt liten så det kändes nog konstigt. Men vi skall byta till en mindre storlek för de var riktigt fina och i god kvalite.
