Helt otroligt att det ligger harar och vilar mitt i bostadsområdet nära en skola. Den tittade på mig och blev lite vaksam när jag kom för nära, men den låg lugnt kvar.
Jag skulle behöva sitta inuti en isolerings kub. Eleverna är så högljudda när de skall ha gymnastik. Idrottshallen är gammal och inte isolerad. Trots att jag sitter i ett annat rum så hörs det in även om de pratar tyst.
Det har blivit en fin liten tradition—att ta tillvara på lunchrasten med en promenad genom Partille, och allra helst runt Vallhamra. Jag blir lika förtjust varje gång jag går där. Området bjuder inte bara på frisk luft och en stunds andrum från jobbet, utan också på ett överflöd av vackra miljöer att vila ögonen på.
Nu kommer alla husen på gården vara röda istället för gula. Vi kände för att förnya oss och den gula färgen ser gärna lite skiten ut efter par år. Jag var orolig att det skulle bli för mycket när alla byggnader var röda, men jag är super nöjd. Tycker det blev väldigt harmoniskt.
I år har vi tagit in hjälp med att måla de högsta fasaderna. Det känns så bra även om en sida av huset fortfarande är gult. Målarna har tagit nästa allt på vårt hus, den högsta gaveln på Tobias hus, den högsta gaveln på loftet och den gaveln var verkligen hög. Så får resten vänta till nästa vår.