... dina symboler här ...

Härlig tur på Capone!

Var uppe hos Carolin igen och tog en mystur på Capone. Sån himla snäll kille och det käns härligt att bara få njuta på ridslingan. Skogen är så otroligt vacker och det var lagom varmt att ta en långtur.

20. Beta (149 av 183)

20. Beta (149 av 183)

Idag var Alex på besök och vi skulle göra shampo med röda toner. Så till örtkoket valde vi att ta rödbeta, kryddnejlika och rosenknoppar för färgen skull. Brännässla (mycket vitaminer och mineraler), åkerfräken (innehåller kisel som stärker håret) och ringblomma (mot torr hårbotten, stimulerar nybildning av hud). Det luktade så otroligt gott att vi inte la till några dofter.

Shampo

160. Knopp (148 av 183)

160. Knopp (148 av 183)

Underbart att så mycket fortfarande står i knopp, det börjar bli småkallt på kvällen så växthusen har jag stängt på ena sidan. Tror inte att mina pumpor hinner bli så stora i år. I år har jag inte fått så stor skörd, det mesta har växt lite dåligt.

160. Knopp (148 av 183)

256. Rödrutig (146 av 183)

256. Rödrutig (146 av 183)

Jag älskar rödrutiga kökshandukar! Det påminner mig alltid om mamma. För mig är det en nostalgi handuk, även när jag ser rödrutiga dukar på café så är det något visst. Jag har några gamla broderade från både mormor och farmor som jag flitigt änvänder.