... dina symboler här ...

339. Vilda och vackra (25 av 182)

339. Vilda och vackra (25 av 182)

Jag älskar att gå runt i hagen och vid vår skogsdel där det växer olika sorters vilda blommor. Vi har låtit mycket av marken bli äng, men jag ska nog lia den varje år. I år tycker jag att den växer sämre och marken har blivit som en puckelpist. Men den är fortfarande vacker att gå runt i.

Ogräs

335. Vem är du? (24 av 182)

335. Vem är du? (24 av 182)

Den här katten är på vår altan och trots att hundarna springer ut och skrämmer den så kommer den tillbaka. Nu såg den så trött och sliten ut att vi satte ut mat till den. Jag är inte så förtjust i att ge mat till andra katter, men den här såg ut att behöva det akut. Den är så skygg att vi inte har kunnat fånga in den för att se om den är chippad. Jag har lagt ut bilder på nätet och hoppas att någon hör av sig.

101. Gräslök (23 av 182)

101. Gräslök (23 av 182)
Jag älskar gräslök och i år så har jag även torkat blommorna. Jag bjöd sönerna på varma smörgåsar med  gräslökssmör med korv och ost, super gott. Vi har så många tuvor att jag kan torka och frysa in ganska mycket, det är så gott att ha i sallader och på smörgåsen.

Gräslök

2. Allium (22 av 182)

2. Allium (22 av 182)

Fick den här fina blomman av en kollega på jobbet och en påse med fröer. Jag kommer att så fler nästa år och i olika färger. Den sticker verkligen ut sig bland lägre blommor.