... dina symboler här ...

166. Kran (27 av 183)

Åkte bort på rasten till Anna och bygget av det nya dagiset växer fram med en rasande fart. Tycker det ser väldigt stort ut och att det ligger på tok för nära högstadiet. Anna hjälpte mig att sortera in fröerna i färg och växtsort så att det bara är till att göra frö bomber när det är dags att börja så.

Alltid bra att ha någon som är duktig på blommor och är lite mer vågad att blanda färger än vad jag är.

Share Your World 29th January

Här är veckans frågor:

1. Vem är din äldsta levande släkting (faster, farförälder etc)?

Inga! Alla har gått bort. Den älsta släktingen nu är min syster som är 15 år äldre än mig.

2. Hur ofta besöker du dem eller är avståndet en faktor?

Min syster bor i Bodø Norge så det bli allt för sällan som vi besöker varandra. Vi ringer varandra ofta men det är inte samma sak.

P1000143
 

3. Har någon i din familj levt till 100?

Nej!

4. Vill du fira din 100-årsdag?

Nej det tror jag inte att jag vill, alla bekanta har då förmodligen gått bort. Såg ett Engelskt program om 103 åringar och de berättade just hur enormt ensamma de var.

Tacksamhet:
Att vi är friska och har relativt få krämpor

293. Streamingstjänst (26 av 183)

Jag älskar att se på film och serier, det är oftast det jag kopplar av med på kvällarna. Just nu ser jag en Koreansk serie som heter  Captivating the King

” Mitt under en politisk maktkamp blir en kung involverad med en mystisk kvinna – vars dolda hämndmotiv leder till oväntad kärlek. ”

216. Oreda (25 av 183)

Håller på att tömma ett köks skåp, när vi bytte tog vi ut det mesta och när detta blev klart stuvade vi bara in sakerna eftersom Micael och Mao hade sin bröllops fest här på gården och min Syster och Torbjörn skulle komma ner från Norge.

216. Oreda (25 av 183)

Känns gott att hård gallra på prylarna och det jag inte använt på ett år kör vi ner till återbruket. En del sparas för att de är gammal och kommer från släktingar men annars så gallrar vi hårt.

18. Belyst (24 av 183)

18. Belyst (24 av 183)
Vi fick en så fin dubbel lampa av Ingbritt och påsar med stearin stenar. Lampan blev så klockren för gubben har tjatat efter en läslampa , så att han skall slippa få en ljuschock när han sätter på taklampan. Den har olika nivåer på ljuset men den är verkligen stark. Vi blandar både gamla ting med moderna så lampan funkar i rummet.

Stearin stenarna hällde jag i gamla glasburkar så det är bara att fylla på när de har brunnit ned.

18. Belyst (24 av 183)