... dina symboler här ...

335. Vem är du? (24 av 182)

335. Vem är du? (24 av 182)

Den här katten är på vår altan och trots att hundarna springer ut och skrämmer den så kommer den tillbaka. Nu såg den så trött och sliten ut att vi satte ut mat till den. Jag är inte så förtjust i att ge mat till andra katter, men den här såg ut att behöva det akut. Den är så skygg att vi inte har kunnat fånga in den för att se om den är chippad. Jag har lagt ut bilder på nätet och hoppas att någon hör av sig.

101. Gräslök (23 av 182)

101. Gräslök (23 av 182)
Jag älskar gräslök och i år så har jag även torkat blommorna. Jag bjöd sönerna på varma smörgåsar med  gräslökssmör med korv och ost, super gott. Vi har så många tuvor att jag kan torka och frysa in ganska mycket, det är så gott att ha i sallader och på smörgåsen.

Gräslök

185. Maj (20 av 182)

185. Maj (20 av 182)

Det börjar bli riktigt gott väder och jag har placerat ut de flesta växterna och fixat till kanten runt dammen. Vi hade ett par hundar på besök som härjade runt i dammen och rev upp alla blommor på framsidan. Vi skall få hem ett lass jord som jag tänkte förbättra kanterna ytterligare med.

Vid dammen

Vi funderar på att flytta det lilla växthuset och en gammal vinbärsbuske till en annan plats. Det har blivit så att jag mest är nere vid tunnlarna. I år hoppas jag få målat klart fasaden på denna sidan. Sedan kommer ett par snickare och tar den höga gaveln som vi inte vågar byta fasaden och fönstren på. Det ska bli skönt när det är klart så att man kan satsa på takbyte nästa år.

Vid dammen