Hundarna
På väg hem
Jösses! Så söt lilla Jackpot hade blivit när vi skulle hämta henne. Hon var lite skygg när vi var uppe första gången och tittade på henne, men det var totalt bort blåst nu. Istället möttes vi av en nyfiken cool liten tjej som tog allt med ro.
Jackpot verkar ha samma temprament som Shakira, hon var också extremt enkel att åka tåg med och sov mesta tiden. Det tog inte så lång tid innan Jackpot somnade och hemfärden blev väldigt lugn.
Sicken liten knäfis Jackpot är, bara ner och kissa sen upp i knät igen och sova vidare. Så lugn och go.
Snart!!!!

Snart skall vi hämta den här lilla sötnosen och vi längtar så håller på att bli tokiga. Jag tror det kommer bli perfekt för Jippy att få en lite kompis att busa med.
Godingar
Då var det dags att åka till Eskilstuna och titta på valparna. Vi vill gärna ha en lillasyster till Jippy så att hon har någon att busa med. Det skall bli super spännande då vi aldrig haft två hundar samtidigt.
Vi har satt den mörka som första val så får vi se vilken det blir. Så söta allihopa att man bara tok smälte. Men vi tänkte att det kunde vara go kontrast till Jippy som är så ljus.
De här valparna hade väldig härlig färg och det skall bli spännande att se när de blir stora vilken färg det blir. Mamman är mörkt viltfärgad och pappan röd.
Hundträff med brossan Dante
En härlig hundträff med brossan Dante. Det var nog ett år sedan de träffade sist och det är ju lite synd att det inte blir tätare. Vi bor ju ändå ganska nära varandra. Men som sagt idag blev det av och vi åkte för att träffa Dante.
Dante är så otroligt fin och en rejäl hane. Så maffig att titta på och så lik Jippy i sättet. De kommer otroligt bra ihop och idag fick vi träffa Dantes kompisar på rastgården.
Sist vi träffades i en rastgård var Jippy fortfarande lite osäker på andra hundar, men nu var det som bortblåst. Hon är vänlig mot andra hundar men tar ingen skit om någon mopsar upp sig. Så det var härligt att se att hon faktiskt hade riktigt roligt bland alla hundar.











