Det går kanon och vi märker att Jackpott kommer att matcha upp bra när det gäller fart och att röja runt. Äter all mat och allt som verkar vara tuggbart i hennes väg. Jippy kommer att ha fullt upp. Jackpot är en liten kelgris precis som Jippy.
Våra djur
Lunch i Eskilstuna
Vi gick till Jernberghska resturangen som ligger vid Rademachrsmedjorna, ett av landets bäst bevarade 1600-tals miljöer.
Jag tog en räksallad och den var både rejäl och supergod. Claes-Olof tog en biff Wellington. Väldig mysig miljö och välbesökt restaurant.
Mätta och goa gick vi vidare och promenerade igenom en av parkerna i närheten. Det finns flera vackra parker i Eskilstuna men vi hull oss nära stationen så vi inte skulle missa tåget hem.
Vi hade tur med vädret denna gången med så det var riktigt härligt att gå runt och titta på alla blommor och få lite ideer på vad man kan sätt hemma.
Claes-Olof passade på att ringa hem!
På väg hem
Jösses! Så söt lilla Jackpot hade blivit när vi skulle hämta henne. Hon var lite skygg när vi var uppe första gången och tittade på henne, men det var totalt bort blåst nu. Istället möttes vi av en nyfiken cool liten tjej som tog allt med ro.
Jackpot verkar ha samma temprament som Shakira, hon var också extremt enkel att åka tåg med och sov mesta tiden. Det tog inte så lång tid innan Jackpot somnade och hemfärden blev väldigt lugn.
Sicken liten knäfis Jackpot är, bara ner och kissa sen upp i knät igen och sova vidare. Så lugn och go.













