Tog en härlig promenad med Jippy och tittade bland träden hur gula bladen börjar bli. Det är glesare mellan träden i hagen så man ser vägen nu när kommunen har rensat upp rejält. Vi har bott här i 20 år och kommunen har inte gjort ett smack åt de nedfallna träden, det har sett ut som plockepinn längst ned. De röjer sly för att få bukt med vildsvinen som har blivit ett problem. Såg de längst ner i hagen nu och det har aldrig skett innan.
365 FOTON 2021
241: Pluggar 253/365

Lite idetorka på temat idag!
273: Samlare 252/365

Pappas bra att ha låda, han samlade på allt. Mamma passade på när det var reor och köpte in en hel del, hittade ännu mera diskborstar. När vi flyttade till gården för 20 år sedan tog jag in lika många som jag hittade idag, Det var väl i och för sig så man gjorde förr och sedan sparade allt. Vi har fortfarande lite att gå igenom , men nu börjar de bli tom och jag vill lämna så lite som möjligt till sönerna, så de inte står så som vi har gjort i omgångar.

311: Svårläst 251/365
Haft en så rolig dag med att gå igenom pappas gamla bra att ha lådor. Sedan vet släkten om att vi gillar gamla saker så vi har fått prylar i omgångar. Nu går jag igenom allt ordentligt och slänger och skänker ganska hårt. Vi sparar bara på det som är användbart eller saker som ger oss glädje. Så nu börjar vi få bra utrymmen som vi kan börja använda. Biobiljetten är rolig att ha eftersom gubben jobbat med film i 50 år. Även spårvagns kupongen på 20 öre! Det var då det!
Patronerna kan vi ju vara utan så de får vi lämna in. Trodde jag hade fått bort allt sånt! Walkie talkie är lite tveksamt om de fungerar. Pappa var väldigt noggrann med sina prylar och han kunde laga det mesta, men har de batterier i sig är det nog kört.
274 : Sammansvetsade 250/365

Goaste städ teamet jag någonsin haft! 2 av dem är med på Fixer som vi jobbar på nu. Ställde upp i alla väder och var alltid på gott humör. Utan dem hade det inte flutit på så bra som det gjorde. Har goa medarbetare här med men de byter jobb tätare och går vidare mot nya mål.




