... dina symboler här ...

Fototriss: Vad ligger dig varmt om hjärtat?

Fototriss: Vad ligger dig varmt om hjärtat?    Oj! Det är mycket som ligger mig varmt om hjärtat och det är lite svårt att välja bilder som passar bra. Nu är det tävling och man kan vinna ett presentkort hos Ving. Vi funderar fortfarande att flytta utomlands men har börjat titta lite mera åt Frankrike där huspriserna är bättre än Italien. Vi har varit en hel del i Frankrike men jag har aldrig varit i  Italien  så ett presentkort från  Ving  dit hade inte suttit helt fel.

1. Det är ju klart familjen! Det bästa med gården är att vi alla kan bo här men har varsitt krypin. Det är lyx på hög nivå. Här är en bild på yngste sonen, Shakira och lille Amor.

Fototriss:Vad ligger dig varmt om hjärtat?

2. Djuren och all glädje de ger. Här är lille Amor när han övar upp sig på att jaga.

Fototriss:Vad ligger dig varmt om hjärtat?

3. Mysstunder framför en brasa och bara koppla av eller att ta och gå runt med kameran för att hitta nya vinklar.

Fototriss:Vad ligger dig varmt om hjärtat?

Fototriss:Reflektion

Fototriss: Reflektioner  Har haft en lång blogg paus och det känns gott att starta med fototriss.

1. Detta är rummet är möblerat som de tror att det såg ut när Robert Nilsson sov här fram till 1973.  Sängen var bra liten och madrassen stenhård, Hela Börjesgården   hade vissa likheter med våran gård så det var mysigt att gå runt där. Det fick en att reflektera över gammalt och nytt.

Fototriss: Reflektion

2. Suddig bild men ändå så klockren 🙂 Amor funderar på hur han ska få väck Eros ur hans favorit plats. Eros funderar nog på hur han skall få väck Amor från den bästa platsen.

Fototriss: Reflektion

3. Här är ytterligare en bild från   Börjesgården och den här gumman ser ju ut som en liten tomte mor. Hon funderar garanterat på hur många fler som skall in i boningshuset och fika. Det var fullt till bristningsgränsen och folk fick vänta på sitt platser.

Fototriss: Reflektion

Fototriss: portar/dörrar.

 Fototriss: portar/dörrar. Det får bli en ny och två gamla bilder.

1. Dagens bild är från när jag var ute med Shakira. Här är ett torn som står vid Kållereds gamla kyrka. Byggnaden vid sidan saknades dörren helt.

Fototriss: portar/dörrar.

2. Det gamla växthuset vid Sundby Säteri. Jag har så svårt att låta bli gamla dörrar och portat och här mötte vi trädgårds mästaren som lät mig gå in och  fotografera och berättade lite om vindruvorna  som hängde där inne.

Fototriss: portar/dörrar.

3.  En bild på Micaels dörr bakom ogräset. Nu har han fått en farstukvist och ny fasad. Lite roligt att se de här bilderna när man tycker renoveringen står helt still.

Fototriss: portar/dörrar.

Fototriss : Jag Gillar

Fototriss: Jag Gillar. Och nu är det tävling och man kan vinna ett presentkort från Coolstuff

1. Jag gillar när man ropar på hästarna och de kommer i full fart för att se om något roligt är på gång. Det är riktig lycka 🙂

Fototriss: Jag Gillar

2. Jag gillar när man bara kan ställa upp hästarna och de snällt och tålmodigt står och väntar medan man gör i ordning dem för en ridtur. Man blir så lugn och harmonisk.

Fototriss: Jag Gillar

3.  Jag gillar känslan när ridturen har varit perfekt och hästarna betar förnöjt i hagen eller är klara för kvällen. Man är så där ruggit nöjd och trött.

Fototriss: Jag Gillar

Fototriss: Ett motiv – på tre sätt

Fototriss: Ett motiv – på tre sätt. Det fick bli fotat med mobilen idag. Håller på att storstädar och ändra om mitt hem idag.

1. Jag i ett par extremt gamla glasögon. Den som haft dem måste varit så närsynt att han skulle behövt kikare som glasögon! Tog bilden precis innan jag spydde! Hua! Det var så suddit och jag blev så illamående att det blev till att stödvila, mängder av godis och en stor kolsvart kopp kaffe för att kunna fortsätta städa.

Fototriss del 194: Ett motiv - på tre sätt

2. Hua! De bör definitivt ligga kvar i sitt fodral.

Fototriss del 194: Ett motiv - på tre sätt

3.  Ja så lång bort som möjligt och ordentligt stängt.

Fototriss del 194: Ett motiv - på tre sätt