
Jag är egentligen ingen stor älskare av mörk choklad, men till en kopp kaffe kan jag faktiskt tycka att det är riktigt gott. Särskilt när man är utomlands – då får man det ju ofta till kaffet, och det har sin charm.

Nu njuter jag verkligen av underbart väder, och det känns i hela kroppen att sommaren är här på riktigt. Min semester börjar vecka 27, och jag längtar så – det känns som att jag verkligen behöver det nu.

Det växer så det knakar i trädgården just nu!
Humlen runt mina bågar verkar nästan ha bråttom uppåt och skickar ut nya sidoskott nästan varje vecka. Det är något visst med den där frodigheten – man hinner knappt med att titta innan det hänt något nytt.

Och kvannen mellan tunnlarna… ja, den har verkligen tagit för sig i år och är nu över två meter hög! Det känns nästan som att gå i en liten grön djungel när man passerar där.
Den här tiden är verkligen underbar – allt lever, växer och breder ut sig på sitt alldeles egna vis.

En liten nässelfjäril landade så fint på min borstnejlika idag, som en liten påminnelse om sommaren. Det har annars varit ganska ont om fjärilar här i år, så just den stunden kändes lite extra speciell. Man stannar upp, tittar en stund – och hoppas att fler snart hittar hit till trädgården.
Jisses – så stora bålgetingarna är i år! 😲
Jag vet inte om det bara är jag, men har ni också reagerat på hur enorma bålgetingarna verkar just nu? Här hemma i trädgården har de surrat förbi som små helikoptrar, och varje gång hoppar man till lite extra.