... dina symboler här ...

Tunnel 2

Tunnel 2

Nu är även den andra tunneln klar, frånsett från takluckor och dörrarna. Behöver flytta över plantor från första tunneln. Jag har satt allt på tok för tätt.

Skugga

Det har varit så varmt i ett par dagar att vi har röjt fram bra fika ställen i skuggan. Det blir ju olidligt varmt i tunnlarna, så man behöver ta ganska täta pauser.

Amor

Så vacker!

Vallmo

Blev så himla förvånad när jag gick in i tunneln, en så vacker vallmo hade ploppat upp. Den måste ha kommit med fyllet som Kenneth kom med. Otrolig vacker och jag skall samla in fröer från den så jag får fler nästa år.

Vallmo

Blev även paff att min lilla vindruve klase växer så fort. Hoppas den klarar sig så vi kan skörda lite druvor.

Vindruvor

Känns som det skall bli åska!

Hage

Shit! Det känns som det skall bli åska och Kenneth skall upp med lass jord och jämna ut marken vid tunnlarna. Marken tar sån stryk om det börjar vräka ner regn.

Trångt

Det skall bli kanon när allt är färdigt och jag kan börja planera vad jag skall ha mellan tunnlarna och längst sidorna. Jippy var helt överlycklig nu när maskinerna kom igen så hon kunde hålla koll på vad han gjorde.

Grävare

Så fint jobb han gjorde!

Odingstunnell

Nu är Kenneth klar med marken runt odling tunnlarna och jag kan börja så lite blommor utmed sidorna. Jag hade tänkt ha vindruvor mellan tunnlarna men jag tror jag har dem i tunnlarna istället.

Odingstunnell

Vi är jättenöjda med hur det blev och känns gott att det är färdigt. Marken tar ju lite stryk med tanke på hur tunga maskinerna är men gräset har ändå kommit upp fort där han grävde sist.

Odingstunnell