Då var det dags igen att städa i Kungsbacka igen, det var ett bra tag sedan jag var här sist men var här även förra julen. Mauro är på efterlängtad ledighet och jag kommer att ta hans ställen så länge. Alltid lite mysigt att hoppa in på de gamla föreningarna igen. Passade på att gå en liten foto sväng. Härligt att se all belysning nu när det är så gråtrist på dagarna. Hoppas verkligen att vaccinet kommer att funka så man kan börja resa och allt blir mer som vanligt. Nu börjar det kännas bra jobbigt.
jobb
Bovieran Hönö
Äntligen! Kom jag iväg till Bovieran på Hönö. Har velat besöka olika 55+ Bostadsrättsföreningar eftersom jag jobbat i 5 år på Tornhuset i Gårda. Jag och Mari som skötte receptionen hade funderingar på att fråga om vi inte kunde få göra studiebesök i Sävedalen och ett på Hisingen. Men vi kom aldrig så långt. Båda har vi bytt jobb och gått vidare.
Men idag skulle jag göra en flytt städ och fick chansen att göra ett besök 🙂 Så stor och fin 3 med inglasad balkong. Riktigt stor lägenhet. Allt eftersom dagen gick såg jag hur flera boende satt utanför sina dörrar, där fanns det plats att ha bord och stolar med en skiljevägg. Så mysigt det såg ut och flera hade öppnat sina dörrar.
Hade lätt kunnat tänk mig att bo så här 🙂
Så söt liten hund
Ibland är hem städet både roligt och inspirerande. Denna gången var det denna söta lilla hunden som vaktar sitt gosedjur så jag inte städar bort den i farten. Han brydde sig överhuvudtaget inte om att jag for runt och dammsug utan hade tassen eller huvudet på sitt gosedjur. En riktig liten charmör som var på gott humör.
AW-Star Bowling
Då var det dags för AW på Fixer och jag har snart varit här i ett år. Monica som slutade en månad tidigare än mig från Bo & Son har nu bytt jobb igen och jobbar nära där jag bor. Bra!Det är bättre att hon går vidare än att träta med udda chefer. Jag tycker det har funkat hyfsat på Fixer och tyckte det skulle bli kul med AW, nu skulle Mauro med och jag såg fram emot att äta med Ute killarna. Oftast ser jag dem som hastigast när jag sitter med scheman eller hämtar nycklar och tycker de är goa hela högen.g
Vi var på Star Bowling och skulle bowla och äta hamburgare. Jösses vilken god mat! Så väl lagad och fint upplagt. Mums! Sedan bowlade vi och jag lyckades hyfsat, betydligt bättre än förra gången jag bowlade. Fick i alla fall över 100 poäng. Jag tog bara en cider så det kan ju vara förklaringen 🙂 Fina lokaler och jag hade det kanon mysigt.
På väg till Lerum
Jag och Saeng åkte till Lerum för att städa Evas föreningar medans hon är på semester, det är sista veckan vi skall vara där och vi åkte ganska tidigt. Det hade regnat hela natten men värmen var på väg tillbaks och det ganska dimmigt ute. När vi kom längs vägen där det ligger massa gårdar såg det så vackert ut och jag var tvungen att stanna och ta lite kort.
Det var väldigt mycket kor ute och det slog mig att det inte är så ofta man ser det som för 30 år sedan. Så himla trist! Vi åkte förbi en annan hage och Saeng sa mer kor men det var en hage full med hästar och ett gäng söta föl 🙂 Det var härligt att bara få kliva ur bilen en stund och njuta av vyerna.














