... dina symboler här ...

Fixat hörselproppar!

Motagning

Härligt! Åkte in till stan idag och de fixade formgjutna hörselskydd. Ljudnivån i idrottshallen är så hög ibland att det känns som skallen skall sprängas i bitar. Även om jag sitter på kontoret så hörs det in. Sedan är det panoramaruta ut mot entrén och eleverna har svårt att låta bli att banka på fönstret. Sitter oftas i vaktmästar verkstaden och tar rast, men där är bra kallt. Särskilt efter helgen.

Motagning

Kommer att börja med idrottshall nummer 2 på fredag och där är kontoret på utsidan. Förhoppningsvis blir det lugnare att sitta där. Men det var skönt att fått fixa hörselskydden.  Mottagningen låg på Linégatan nära mina gamla föreningar, så det var mysigt att ströva runt en stund. Väl inne stod en full godisskål som var svår att motstå.

Motagning

34: Coronatomt 312/365

Underbart! Jag har fått nytt jobb 🙂 Så i dag började jag på Partille kommun igen och det kändes riktigt bra. Jag jobbade på Partillebo hallen för ca 7 år sedan men slutade på grund av att vi var lite överbemannade i väntan på att Partille Arena skulle bli klar. Jag slutade och började på Bo & Son och jobbade med det som jag trivs allra bäst med, att städa trappor, rondera och lite trädgårdsarbete. Trodde det skulle bli lite likvärdigt på Fixer men det blev inte riktigt så. Härligt att alla hallar har dragit igång för fullt igen och inte står tomma.

Så när jag såg att Partille söker Lokalvårdare/Vaktmästare till sina idrottshallar igen så sökte jag direkt. Så underbart att jag fick jobbet! Jag kommer att ha hand om Öjersjö och Furulunds idrottshallar. Tror det blir bättre nu när jag kan åka mellan hallarna och inte känna mig instängd i en hall. Känner att jag kraftigt behöver gå ner i varv och bara vara lite egoistisk ett tag. Som det har varit på Fixer så har jag avlöst när folk har blivit sjuka och det har blivit lite mycket och glädjen över jobbet dog sakta men säkert ut.

Nu har jag bara en hall i 2 månader så jag skall nollställa den och ta det lite försiktigt med min arm. Den har sett ut som en ballong och jag har inte kunnat träna upp den alls. Fick inga nya övningar och det kändes lite som en bakläxa när jag var hos fysioterapeuten  idag. Den har varit på tok för överbelastad den sista månaden. Så nu skall jag var betydligt försiktigare och måste ta stödet med när jag jobbar i fall den svullnar upp igen.

Äntligen!

Bruten

Har fortfarande ont men har äntligen tagit bort gipset. Höll på att bli tokig på att det skavde och flyttade sig på natten. Nu är det bara träning så att den blir böjbar igen och att jag kan börja  lyfta grejer. Behöver fortsätta med stallet och fixa till en mysig verkstad.

226: Oförsiktigt 211/365

Vurpade på jobbet idag! Hade hala skor och golvet var nytvättat. Fn vad ont det gjorde . När de frågade om jag ville ha smärtstillande så sa jag ( nää det är lugnt, det går bra! ) Seriöst! Hur tänkte jag? Får skylla på att smärtan blockerat mina hjärnceller. Få se hur det går i natt för ipren är totalt bortkastat.

Hmm! ser ut som en galen katt lady på bilden med tanke hur håriga mina brallor är. Fisan fäller en hel del 🙂

Hals rensare!

Chartreuse

Följde med arbets kompisen till systemet på vår lunch rast. Det är ytters sällan jag handlar något men tänkte jag kunde passa på att kolla in lite nya likörer. Jag fastnade direkt på Smakbeskrivningen ( Örtig, söt smak med inslag av körvel, kummin, vanilj, päron, citrusskal och stjärnanis ) och tittade överhuvudtaget inte på procenten.

Shit! Tog en rejäl klunk och trodde halsen skulle bränna av, den var stark!

Chartreuse är en fransk likör, som tillverkas efter ett sedan 400 år hemligt recept av Kartusianmunkarna i Chartreux utanför Grenoble, Frankrike. Den innehåller 130 olika örter, samt vatten och socker. Den ört som sägs ge likören dess karakteristiska smak är kvanne. Grön Chartreuse har en alkoholhalt på 55 %