... dina symboler här ...

Wow! Ett hav av pelagoner

Pelargoner

Jag har fått ett hav av pelagoner idag utav Anna. Hennes brf skulle ha höststädning och kasta blommorna.  Jag skall försöka få dem att övervinta i snickeboa. Hade varit haftigt om alla klarade sig.

Pelargoner

Tog lite höst bilder klockan 4 i morse när fluffisarna var på kisseruna. Helt underbar årstid nu.

Höst

Höst

Partille station

Partille station

Lunch idag på Partilles station som numera är en resturang. Jag har varit nyfiken på att gå in där när jag kört till Anna på Lexby och idag gjorde vi slag i saken och gick dit. Som jag misstänkte! Sån härlig miljö och god mat. Kommer att äta här fler gånger.

Partille station

Lexby kulturstig

Vägg

Började morgonen med att köra av båda hallarna och sedan ta tag i väggarna. Det hade blivit en del kladd under terminen och jag började nolla dem. Det gick fortare och smidigare än jag trodde.

Lexby kultur område

Jag skulle möta upp Anna på Lexby så hon kunde visa mig den underbara promenad slingan hon brukar ta för att rensa tankarna och komma bort från elevernas “högljudda energi”  hon skall även visa mig slingor runt mina hallar.

Lexby kultur område

Hon vet att jag älskar gamla miljöer och mysig natur. Helt underbart att promenera här och jag kommer att åka hit fler gånger för att samla energi. Anna bjöd på kaffe och vi satt en stund och myste vid den lilla rastplatsen som finns i början på slingorna.

Lexby kultur område

Älskar sådanna här gamla inbygda verandor.

Lexby kultur område

Huset nedanför skall vi ha vårat nässta apt möte. Skall bli spännande att få se hur det ser ut inne.

Lexby kultur område

Varbergs Kusthotell

Varberg Kusthotell

Då var det dags att åka på konferens och sova över en natt på Varbergs Kusthotell.  Jättefin natur och Yvonn hade tagit med sig bubbel 🙂

Vi tog en härlig prommenad innan middagen och satte oss att njuta på en klippa. Så avkopplande att bara få sitta en stund.

Bubbel

Första konferansen var om hbtq frågor och den andra Hrl utbildning. Hrl hade jag gått på innan men man behöver egentligen gå varje år så att man håller kunskaperna uppe. Det var ganska högt tempo så när det blev tid över att koppla av så tog vi promenader i den underbara miljön.

Varberg Kusthotell

Varberg Kusthotell

Varberg

Varberg Kusthotell

Flatön

Flatön

Städade av hallarna snabbt idag så vi kunde köra tidigt till Flatön. Partille kommun har en kollo anlägning som idrottsföreningar och skolorna bruka hyra på sommaren. En del av oss hade aldrig varit där ute och vi passade på att ta en studiodag där och hälsa på tjejerna som fixade till där ute inför sommaren.

Flatön

Väldigt lyxigt att kunna göra såhär och det var en underbar tur med vacker natur hela vägen. Vi tog en promenad runt kollot ocg sedan en bit runt på ön. Det lär bli flera utflykter hit och då ta lite längre turer runt. Sverige har underbar natur och det slår en varje gång man tar en lite roadetripp på ställen man normalt inte brukar vara på.

Flatön