... dina symboler här ...

317. Tråd (47 av 183)

317. Tråd (47 av 183)
Här är mammas gamla nåldyne burk. Jag har även en konstig nålpåträdare från 50 talet som jag alltid får kolla på nätet hur jag skall använda. Det känns mysigt att kunna använda de gamla tingen.

106. Hjärtan (46 av 183)

106. Hjärtan (46 av 183)
Det har varit så tråkigt väder att det inte har varir så roligt att vara ute. Även hundarna har tyckt att det räcker med allt regnande, de är inte så positiva att gå ut i regnet. Det har blivit att jag har gått och röjt upp i skåp och lådor. Jag har gallrat på prylar i mitt pyssel rum, men tåget och hjärtpåsen får stå kvar.

14. Baksida (45 av 183)

Matchuret slutade att fungera och dagen efter kom vaktmästaren från Partillebo och tittade sig runt. Efter många om och men hittade han felet! förmodligen hadde någon boll träffat en brandgul avstängnings knapp så den hade gått upp! Helt otroligt att han hittade det bakom tavlan.

167. Krigshistoria (44 av 183)

167. Krigshistoria (44 av 183)
Kompisen hade en gammal mina på sin gård som legat där i nästan 40 år. Hon var så trött på den då den låg i vägen där hon skulle renovera. Jag tyckte den var lite häftig så den hamnade här. Den har väl inte hamnat på sin för alltid plats. Kan vara något i sommar att ta tag i.

167. Krigshistoria (44 av 183)

65. Fikapaus (43 av 183)

65. Fikapaus (43 av 183)
Gick bort till kollegan Anna och tog måndags fikan. Hon hade bakat en kaka med vallmofrön. Båda är vi intresserade av örter, recept och att promenera i naturen. Så det är underbart att ha henne när det blir för jobbigt med volumen i min hall.

65. Fikapaus (43 av 183)