
Johannesört

Vi hann att ta en fin promenad med hundarna i Bunketorp innan regnet började. Det växte Johannesört längs kanten och jag plockade en liten bukett.

jag behövde lite till för att fylla burken, så jag chansade att vi hade i hagen. Det hade kommit en del nya blommor och växt riktigt bra.


Det är så otroligt många olika grässorter och det ser ut som det växer mynta, men det smakade inte som det. Men det var typiska mynta blad? Får se om jag kan hitta något om det på nätet.

Jag kan förstå om rådjuren vill in och äta, men de är så kräsna att det är mina blommor och odlingarna som åker först.

Uppfarten

![20240703_130950[1]](https://live.staticflickr.com/65535/53834214561_811de2b680_c.jpg)

49. Dussinvara (124 av 183)

Torkade grönkål igår och börjar få en bra samling av örter och torkad frukt inför vintern. Köper in en del frukt när det är rea, så gott att ha i te.

Butterfy pea blandning från Dubai och en burk med bara blommorna, relax te på rödklöver och lite annat, muskel te för ömmande muskler. Försöker få tag på olika örter och kryddornär jag är utomlands.

Maskros blommor, fläder kamomill, rosen knoppar och en blålila blomma jag glömt namnet på. Te på maskrosblommorna och med fruktbitar har blivit en favorit denna sommar.

Här är grönkål, Blandade frukter , citronskivor och olika myntor. Så idag blir det att torka myntor nu när de har växt sig kraftiga och behöver ansas.


