... dina symboler här ...

Johannesört

Vi hann att ta en fin promenad med hundarna i Bunketorp innan regnet började. Det växte Johannesört längs kanten och jag plockade en liten bukett.

jag behövde lite till för att fylla burken, så jag chansade att vi hade i hagen. Det hade kommit en del nya blommor och växt riktigt bra.


Det är så otroligt många olika grässorter och det ser ut som det växer mynta, men det smakade inte som det.  Men det var typiska mynta blad? Får se om jag kan hitta något om det på nätet.

Jag kan förstå om rådjuren vill in och äta, men de är så kräsna att det är mina blommor och odlingarna som åker först.

Uppfarten

Röjer
En del träd står så nära eltråden och har blåst halvvägs ned av stormarna att det var dags att ta väck dem. Killarna som skall utföra det behöver utrymme för maskinen.

20240703_130950[1]
Det har varit så tätt med sly att det har touchat bilen när man kört upp och en del grenar hängde även väldigt lågt. Så nu blev det ett mega ryck och vi tog bort så mycket vi kunde.

Uppfarten

49. Dussinvara (124 av 183)

49. Dussinvara (124 av 183)

Torkade grönkål igår och börjar få en bra samling av örter och torkad frukt inför vintern. Köper in en del frukt när det är rea, så gott att ha i te.

örter

Butterfy pea blandning från Dubai och en burk med bara blommorna, relax te på rödklöver och lite annat, muskel te för ömmande muskler. Försöker få tag på olika örter och kryddornär jag är utomlands.

örter

Maskros blommor, fläder kamomill, rosen knoppar och en blålila blomma jag glömt namnet på.  Te på maskrosblommorna och med fruktbitar har blivit en favorit denna sommar.

örter

Här är grönkål, Blandade frukter , citronskivor och olika myntor. Så idag blir det att torka myntor nu när de har växt sig kraftiga och behöver ansas.