... dina symboler här ...

Sko (11 av 365)

Sko (11 av 365)

Hmmm lite trist att bara hinna fotografera på insidan, längtar verkligen till helgen då jag kanske kan göra någon utflykt. I tunnan hittade jag Tobias första ordentliga sko som han kunde springa runt i och kom att tänka på pappa som målade syrrans första sko i guld. Jag var så himla fascinerad av guldskon när jag var liten och tänkte att det ville jag göra med mina söners skor.

Fast nu tycker jag de är fina som de är och kommer nog inte att måla dem. Gubbens föräldrar gjorde hans första sko i porslin med datum på. Känns lite kul att ha sett olika varianter, förr tror jag att det var vanligt att man målade skorna i guld.

Bok (10 av 365)

Bok ( 10 av 365 )

Hua! Tillbaks till jobbet. Kul att träffa gubbarna men förövrigt så känns det som dagen bara flyger iväg. Gubben är sjuk och ligger nerbäddad i soffan, själv har jag haft huvudverk hela dagen så jag kommer strax inta soffan jag med. Nästan hälften verkar vara sjuka på jobbet så något är det som går.

Blev lite full i skratt när jag läste kommentaren jag fick på scoutbältet, där en önskade att hon kunde tyska så hon kunde läsa sång texten 🙂 Svenska och tyska kanske ser lika ut?!

Ingång (9 av 365)

Ingång (9 av 365)

När jag plockade bort jul sakerna kom lille Bertil fram och jag längtar kopiöst efter våren då jag kan placera ut honom i trädgården igen. Fast när jag fodrade hittade jag allt hans tillhåll. Kommer att försöka gå på kursen om hur man kallmålar. Hade varit roligt att fixa en kompis till Bertil. Typ nr 2 som kan vara under mitt äpple träd.

Pyssel (8 av 365)

Flugsmällare

Det har regnat hela dagen och jag passade på att pyssla. Såg att det var ett av temanen och behövde komma till skott med min ” Glöm ej att köpa tavla ” När jag och Rosa var på ÖB sist plockade jag till mig ett gäng flugsmällare och Rosa blev helt chockad och trodde jag hade grova problem med flugor när jag nu behövde så många flugsmällare.

Jag trodde att flugsmällarna eller rättare bara stål pinnarna skulle fungera som det man sätter lapparna på. Hmm! Lite bökigt men till sist fick jag dit det. Givetvis när det bara var matlapparna kvar strejkar min skrivare. Vill absolut inte ha lila lappar utan jag hade tänk mig röda. Trots att jag gjorde rent skrivhuvudet så blev det bara lila och jag kände tålamodet tryta.

Pyssel (8 av 365)

Tror jag skall be gubben göra lapparna så de blir jämna också. Med nu skall jag städa upp efter mig eller? Kanske skall kolla om det är något tema! Då behöver jag inte fundera på vad jag skall fota 🙂 Nää dags att städa upp.

Oljelampa (7 av 365)

Oljelampa (7 av 365)

Så nu har jag plockat bort det mesta av jul sakerna men behållit jul staden och svampslingan runt öppna spisen. Känns lite vemodigt, har verkligen haft en kanon jul! Men men det kommer jul nästa år med så det är väl inget att knorra om egentligen. Passade på att tända mina oljelampor. Gillar den lilla ensamma lampan, den är så tunn att man knappt vågar ta i den medans den nedanför är riktigt rejäl med tjockt glas.

Har köpt de här på RK och vi brukar hålla utkik efter just oljelampor. Micael önskar sig ett par och hittar vi ingen mer så får väl den kraftiga flytta ut till honom. Nu fick jag fatt i någon gammal olja som attans luktar pyton så det var ovanligt kortvarigt mys med lamporna i kväll.

Typisk när nu Let´s Dance börjar snart. Hmm! Får tända en brasa och käka en fusk pizza. Mums!

Oljelampor