... dina symboler här ...

Silver (6 av 365)

Silver (6 av365)

Det var inte så längesedan som det var silver i ett av foto temanen. Velade runt innan jag hittade en ask silverskedar. Blev så himla irriterad när jag sedan fann bland det finaste jag har i silver. Tobias kotte som han doppade i en burk silverfärg. Fick för mig att vi skulle göra egen julgransdekoration det året.

Tobias var 7år och tålamodet var väl inte det bästa. Det tog extrem lång tid för kotten att torka och den skulle doppas ett par gånger för att täckas ordentligt. Det blev bara en och den fick hänga nere i tvättstugan en vecka. Sedan var Micael mer vild än tam så det gick inte att ha färger framme om man inte ville ha hemmet om designat.

Vi skall bara inte gå in på hur lång vi fick promenera innan vi hittade ett par stackars kottar. Blöta och eländiga som de var såg de inte så mycket ut för världen och Tobias tyckte den blev vrål ful och vägrade att sätta upp den i granen. Så den fick ligga ner packad ett par år innan jag smög upp den i granen. Tycker den är jättesöt och den har hållit bra i alla år.

Kotte

Öde (5 av 365)

Öde (5 av 365)

Åkte iväg tidigt till jobbet men åkte ganska fort hem igen. Det var bedrövligt att ta sig in och det verkade inte sluta att snöa. Ville ta mig hem innan det blev för mycket snö på vägarna. Det är så äckligt att köra när snön är så djup att man ligger i spår och underredet skrapar i.

Paltade på mig ordentligt när jag kom hem och tog en långpromenad med Shakira. Tänkte jag skulle fotografera när barnen åker pulka vid sjön. Men det var helt öde vid sjön och det var svårt att avgöra vad ängen tog slut och sjön började.

Stackars Shakira fick skutta före så jag hade några spår att gå i. Snön var så djup att vi fick gå genom bostadsområdet hem. Dåligt plogat så det var bra tungt idag. Shakira ligger på en filt och sover i soffan, hon blev verkligen trött av att gå och pulsa så.

Självporträtt (4 av 365)

Självporträtt (4 av 365)

Trött och seg efter att ha varit och jobbat och inte blev det bättre när jag gick igenom mina bilder. Vissa motiv skall man bara fullständigt hoppa över! Eftersom vi har mängder av speglar på jobbet tänkte jag ta ett självporträtt. Avskyr verkligen att fotografera mig själv och jag fattar bara inte hur Elvys döttrar kan ta mängder av bilder med mobilen och se fullständigt perfekta ut.

De fotografera mot spegeln och kameran syns inte? Hur tusan håller de? Försökte bra länge innan jag gav upp och frenetiskt började skrubba väggarna istället.

Gillar att man fritt kunde välja om man ville manipulera bilderna. Gyllene tillfälle att lära sig mera om fotoprogrammen man har i datorn. Tänkte ladda ner Gimp igen och testa lite nytt.

Choklad (3 av 365)

Så med denna bilden är jag i kapp dagarna och att kunna välja från tema listan är ju bara så grymt bra. Härligt sedan att man kan välja 52 egna teman ifall man tar en kanon bild som inte platsar riktigt bland tema listan. Skall verkligen satsa på att klara alla dagar.  Dagens bild hör till temat choklad och då ville gärna lille julnallen vara med som modell. Med tanke på hur lite choklad det var kvar i den stora burken misstänker jag att Lill-polarn har varit framme? Hmmm eller kanske gubben?! Han har ju lagt på sig lite under julen!

Chocklad (3 av 365)

Väderbiten (2 av 365)

När jag gick ner till Rosa för att åka till museet så höll de på med storstädning och hade lastat släpkärran med skrot. Den stackars väderbitna pumpan såg bra äcklig ut på kärran. Konstigt att inte hennes pumpa säckade ihop och ruttnade som min gjorde?

Väderbiten (2 av 365)