... dina symboler här ...

Kollar nätet

Vedbon

Tänkte jag skulle få till en hundträff med Dante och Tösen innan Jackpot börjar löpa. Jag har ju en tendens att märka löp lite sent.  Så jag passade på att gå en runda för att kolla så nätet var intakt. Det skall bli så gott när vi sätter upp stålnätet och fler stolpar. Som det är nu så kastar sig rådjuren igenom det så det blir långa revor och går i sär.

Vid rotkällaren

Det tog inte ens 5 minuter så var Jackpot på utsidan! Gjorde sina behov och kom inrusandes igen. Så det blir till att gå en lagningsrunda. Men där ser man hur viktigt det är att gå utanför tomten på promenad varje dag. Även om vi har det stort så behöver hundarna komma ut och ” läsa tidningen ” som Elvy brukar säga.  Men till sommaren vill jag kunna ha öppet döttarna så de kan gå hur de vill och då vill jag inte behöva bekymra mig för hål.

Vedbon

Idag passade jag även på att gå ut med dem varför sig. Känner att jag behöver lägga lite mera fokus på Jackpot som drar en hel del.

Kopplar av

Pelargoner

Skall påbörja att ta hand om alla pelagoner idag och ta in en av varje sort. Resten kommer jag att placera i snickeboa, rotkällaren och i odlingstunneln för att se vart de klarar sig bäst för övervintring.

Jippy

Jippy och Jackpot njöt för fulla muggar när vi kom in i värmen. De älskar att slappa på dagbädden.

Jackpot

Tösen på besök

Jackpot och Tösen

Jackpots syster kom på besök  🙂 Så roligt de hade och så lika de är i sitt sätt.  Tösen som hon heter gick helt bekymmerlöst in till Jippy och Jackpot, så var leken igång.

Jippy, Jackpot och Tösen

Tösen såg först ut att vara mycket större men jag tror de var lika höga. Jackpot är så mycket kompaktare att hon gärna ser ut som ett litet vildsvin som springer mer raggen upp. Härligt att se att de hade så roligt ihop och att det gick så bra med Jippy.

EurasierJippy löper just nu så hon är lite små grinig och tollerans nivån sviktar lite, men det var inga problem. Hon tyckte det var roligt med en liten hulligan till och de for runt som tornadosar i hagen. I sådanna här lägen känns det riktigt lyxigt att vi har inhängnat gården så der verkligen kan sträcka ut.

Jackpot och Tösen

Jackpot är extremt klantig och snubblig när hon blir trött och gör massa konstigt saker. Tösen var exakt likadan och det var så roligt att se.

Eurasier

Bättre och bättre

Eurasier

Promenerade med fluffisarna och det gick riktigt bra idag. Jackpot är lite rädd när bilarna susar förbi men börjar vänja sig nu och saktade bara ner lite idag. Känns fortfarande lite meckigt att gå med dem båda men man vänjer sig väl. Blev så full i skratt när jag tittade på deras hörna och fick syn på min fårskins toffla. Jackpot bär bara runt den men tyggar inte,precis som Jippy när hon var liten. Annars är det väl en klassiker att valpar tuggar på skorna.

Min toffla