... dina symboler här ...

På väg till vetrinären

Vi kom på att Jackpot inte fått sin sista spruta och passade på att kolla upp Jippy. Hon skulle också ha en spruta och de kollade upp deras allmäntillstånd. Jippy hade lite tandsten som vi får hålla koll på men annars var båda hundarna okey. De förväntansfulla minerna de hade i bilen försvann fort när de såg vart vi stannade. Få ta en liten roligare bilfärd i morgon.

Dante

Dante på besök

Dante kom på besök och var så himla snäll mot Jackpot.  Syrran Jippy var han betydligt hårdare mot så de busade runt som vanligt under vilt morrande.

Dante på besök

Härligt att de kommer så bra överens och har så roligt. Hoppas nu vi får till ett möte där även Jackpots syster är med och eventuellt Dantes kompis som också är en Eurasier.

Dante är så stor och kraftig en rejäl hanne. Jackpot är en riktigt liten plutt men så naggande go. Jippy är nog den gladaste hunden vi har haft, hon viftar konstant på svansen.

Dante på besök

Dante på besök

Morgonmys!

Morgonmys

Det är så mysigt på morgonen när hundarna varit ute och katterna har kommit in och de bara lägger sig på dagbädden och kopplar av. Katterna har börjat att vara där mer och mer, så ibland är det bra trångt och de ligger nästa på varandra.

Kollar nätet

Vedbon

Tänkte jag skulle få till en hundträff med Dante och Tösen innan Jackpot börjar löpa. Jag har ju en tendens att märka löp lite sent.  Så jag passade på att gå en runda för att kolla så nätet var intakt. Det skall bli så gott när vi sätter upp stålnätet och fler stolpar. Som det är nu så kastar sig rådjuren igenom det så det blir långa revor och går i sär.

Vid rotkällaren

Det tog inte ens 5 minuter så var Jackpot på utsidan! Gjorde sina behov och kom inrusandes igen. Så det blir till att gå en lagningsrunda. Men där ser man hur viktigt det är att gå utanför tomten på promenad varje dag. Även om vi har det stort så behöver hundarna komma ut och ” läsa tidningen ” som Elvy brukar säga.  Men till sommaren vill jag kunna ha öppet döttarna så de kan gå hur de vill och då vill jag inte behöva bekymra mig för hål.

Vedbon

Idag passade jag även på att gå ut med dem varför sig. Känner att jag behöver lägga lite mera fokus på Jackpot som drar en hel del.

Kopplar av

Pelargoner

Skall påbörja att ta hand om alla pelagoner idag och ta in en av varje sort. Resten kommer jag att placera i snickeboa, rotkällaren och i odlingstunneln för att se vart de klarar sig bäst för övervintring.

Jippy

Jippy och Jackpot njöt för fulla muggar när vi kom in i värmen. De älskar att slappa på dagbädden.

Jackpot