
Har haft en riktig softa dag och i princip inte gjort ett smack mer än att köpa lite 10kr prylar och sett på film. Lägger här upp en softad bild från en riktig softar dag 🙂

Har haft en riktig softa dag och i princip inte gjort ett smack mer än att köpa lite 10kr prylar och sett på film. Lägger här upp en softad bild från en riktig softar dag 🙂

Vi tog en snabb sväng till RK i morse och hittade lite smått o gott. Den här broderade grejen?? Är den till en äggkorg eller dylikt? Vilket fall inte en tekanna, denna är mera avlång. En dam skojade om att den nog var till att lyxa upp cykel sadeln med. Det jag gillade mest var nog att jag fick tag i massa gamla ljushållare till julgranen. Zensuell skrev i en blogg att hon tänkte ha på sina på tallrikar. ( Så smart och vackert ) Har placerat ut dem lite varstans och fått en extra mys faktor lite här och där.

Köpte den här fina vågen för 60 kr, det är väl bara klistermärket och någon knapp längst fram som fattas, även den var smidig att sätta fast ett ljus på.

I kväll blir det mys med apelsin glögg och lite vitsar. Vår gamla våg fick ett litet ljus så nu blev även den lite julig. Väldigt mycket folk och halva priset på alla jul saker. Jag fick tio gamla ljushållare med ett dekorations fat som den förra ägaren haft för 50 kr och det är ett kanon pris med tanke på hur gamla de är och vilka möjligheter man kan ha med dem.

Blev så himla glad när jag såg de här stora tofsarna, mina små hade gått sönder och dessa kostade 5 kr styck. De skall sitta på andra gardiner så småningom men nu håller de upp gardinerna in till datarummet. Vi har gamla skjutdörrar som vi kommer att plocka ner. De är så tröga och sedan är det inte isolerat där i mellan. Vi funderar på att göra ett valv men jag tror jag kommer att ha gardiner ändå. Rummet ser så inbjudande ut att det är oftast är ditt våra gäster springer i först.


Hurra!! Det låg ett paket till mig när jag kom hem. Doritz hade skickat en disktrasa i lin 🙂 Bästa disktrasor som finns, kan varmt rekommendera dem. Idag blir det idol final och scrapping för min del. Har tänt vedspisen och den öppna spisen så jag kan softa runt i lugn och ro.
Det är nog bland det mysigaste som fins en fredags kväll 🙂 Tusen Tack för den fina disktrasan!

Oj vilken dag! Har känt mig hängig med lite huvudverk och längtade bara efter att bädda ner mig i soffan. Men när jag kom hem hade hovslagaren varit här och när gubben kom hem släppte han ut hästarna varav de tyckte att hade de fått stå inne utan mat hela dagen, så vad tusan skulle de ut och göra ett par timmar!!
Så det brakade rätt genom staketet och gick in igen. Garanterat Bellmans påhitt, bara det att han alltid får Beethoven att utföra dåden. Ut och kanske missa mat!!! NO WAY!!!
Lät de stå inne och fodrade lite tidigt idag så kunde jag ta det lugnare på Panduro och titta runt lite i stan. Så blev det en riktig toppen dag 🙂 Min swapjulklapp kom (Guldiga fina paketet) , plus att jag fick scrapping prylar av Pjak. Tusen Tack. Ska skicka iväg min swapjulklapp imorgon.

Aha priset som jag vann för pärldekorationen av Lisa olsi kom idag. Tusen Tack! Det var roligt och väldigt lärorikt att följa mallar, kul att så många var med och att alla kort skilde sig så våldsamt. Härligt att se och många nya fina bloggar att titta på.
Jul staden har kommit upp och i år var Micaels nya som jag köpte för 50 kr med. En jätte fin början för honom och roligt att han vill föra traditionen vidare. Det är alltid samma visa varje år!! Elvy som också kör med jul stad ringer helt hysterisk 1 Advent och beklagar sig över att hon inte har någon inspiration och att hon inte får till husen som hon vill! Varje år står man sedan med jätte ögon och tittar på hennes vackra och alltid originella stad. Skall snart åka ner och titta hur den ser ut i år 🙂

Annars har jag i stort sett bara städat och försöker täppa till de värsta köldhålen vi har. När vi bytte till det nya köket på sommaren tänkte vi inte på att det gamla skåpen var tjocka och gedigna. De höll tydligen ute mer kyla än vi trott, så här har blivit svin kallt. 16-17 grader kan jag stå ut med på morgonen om det är rejält minus på utsidan. Men när det kryper ned mot 13 då har man problem.
Så nu fick dörren tyg och det ligger rockwool i listerna. Hela hallen och badrummet skall bytas ut och göras om så detta är en nödlösning så länge. En hund ägare som knackade på och frågade om vi sett hennes hund tyckte att jag hade det jätte mysigt. Jag hade ner släckt och värmeljusen tända så man såg väl inte skavankerna så tydligt. Men nu har vi fått upp temperaturen till 15,7 grader så vi är på rätt väg.
