... dina symboler här ...

Nu med äpple på köpet!

Hmm! Gick igenom det jag skall ha med till träffen och kollade runt efter väskor. När vi var på scrappträff i Kungsbacka kom näsan alla med stora väskor på hjul? Nu när jag har samlat ihop mina grejer och inte har det så utspritt så förstår jag dilemmat när man vill ha allt med sig. Men som sagt här finns resurser till det mesta.  Klar och taggad till träffen. Hittade en ny  kanon sida med idéer när jag sökte på scrapväskor. Kolla in de söta kaffefilteralbumen.

Trekantig ask

Hmm! Vet inte om jag bara är trött men den här trekantiga asken skulle vara superlätt att göra, medan den med lådorna inuti som jag gjorde förut skulle vara svår!! Har suttit ett par timmar och hur jag än gjorde så blev glappet för stort när jag tryckte ihop asken till en trekant. Till sist hittade jag en mall där ena sidan var lite större och då blev det inget glapp. Funderar på att göra några mindre att ha i granen. Bara älskar de söta kavlenisserna och funderar att beställa museets cd.

Kavlenisser

Sitter här och går igenom vad jag skall fixa till scrappinghelgen i oktober. Hoppas många Maria Novor har möjlighet att komma. Blev väldigt glad när Micael frågade om han och Nina kunde få följa med. Tycker det är roligt att han vill pyssla ihop med en bunt mogen ungdom ( kärringar). Ungdomarna brukar annars springa fort som tusan år andra hållet om de känner på sig att man skall fråga dem om de vill vara med.

Hittade otroligt söta kavlenisser som man kan ha till korten. Blev så paff när de sålde bilder för 50 kr styck i en scrappaffär, när jag hade hela häftet med bilderna hemma. Jag köpte dem omålade som strykmotiv. Tror att folk har mer i sina lådor hemma än vad de har tänkt på, som faktiskt går att använda till scrapping. Det finns mängder av cliparts på Internet som är gratis.

Wow! Så smidig

Byrålåda

Utvilad och himla nöjd med min Ultimate Pro. Läste i en blogg att tjejen på dvd filmen skulle vara svår att förstå, stämde inte alls. Hon pratade såpass långsamt och styckade upp varje moment att det var lätt att följa med. Sen fick väskan plats framför dataskärmen att jag bara behövde pausa när jag inte hängde med eller behövde limma. Det är lite billigare att beställa från England och nu fans hela paketet på rea.

Byrålåda