... dina symboler här ...

Ultimate pro

Yippie min Ultimate pro har kommit och jag fattar ingenting. Jag har 4 timmars tips och trix och jag lär behöva se de här dvderna ett ex antal gånger. Kollar förmodligen på dem i morgon när jag har fått sovit ut. Just nu måste jag gå igenom mallen till min hemsida.

Jag har varit så extremt trött denna vecka att när jag skulle uppgradera hemsidan så sabbade jag den totalt. Hemsidan har gått som en lite klocka och jag har inte behövt ändra något. Så när koderna messade ihop totalt blev jag så himla ställd, men nu börjar jag så sakta komma i gång igen.

After Eights automat

Månadskittet hade kommit när jag kom hem så jag snabbade mig till posten för att hämta ut det. Kände verkligen för att göra något annat än album just nu. Tog och gjorde en After Eights automat, tror gubben köpt en större förpackning för mallen stämde inte. Den var jätterolig att göra men jag behöver öva mig på att göra lock eller hålla mig till en mall. Tänkte jag skulle göra ett gäng te automater så jag verkligen vet hur jag skall göra innan det är dags för julklapparna. Annars får jag gå ner till Rosa som är specialist på att göra locken.

Kört fast

Har fortsatt med mitt album idag, men nu tog den svarta patronen helt slut. Har börjat köpa kopior på patronerna och ger nu 250 för fyra patroner istället för 139 för en original patron. De kommer också inom 3-4 dagar i brevlådan. Så himla smidigt. Det enda jag märkte var att jag behövde köra automatisk rengöring på skrivaren lite tätare. Jag känner att jag kört fast med bilderna igen, så det var lägligt att den svarta färgen tog slut. Får göra en paus igen och göra något annat i mellan.

Skall passa på att städa upp bland prylarna och klippa i sär blombollarna jag köpte på plantagen. De små blommorna funkar jättefint som dekoration och var kanon billiga. Nej nu skall gå på promenad med Shakira och sedan bara gotta mig framför tvn.  Jobb imorgon och måndags ångesten börjar komma krypandes.

Bra pyssel till presenter

snojbi har gjort så vackra ljuskort och jag blev sugen att göra sådana till julklappar. Letade runt efter mallar och lite fler present idéer. Så nu vet jag exakt vad jag skall ge bort i julklapp. Här är en jättebra sida på olika mallar på  boxar och kort. Jag hittade flera härliga varianter på   After Eight ask eller te om man vill ha det i stället. Det finns så mycket fin som folk har gjort att det var lite svårt att inte skena iväg och försöka göra allt med detsamma.  Ztinas Pysselvrå  är full smockad med fina alster och man blir verkligen sugen på att pyssla.

Semestern snart slut

Jag har tagit det riktigt lugnt i ett par dagar och scrappat lite med albumen. Min semester är slut på måndag och jag ser inte speciellt fram emot att börja jobba. Vi är beroende av två inkomster för att få det att gå runt, men samtidigt har man bara detta livet. Har verkligen suttit och funderar på om jag vill ha resterande åren så här fram till pensionen.

Kom fram till att nu får det vara bra! Kommer att göra vissa förändringar i livet, men jobba mig sakta fram mot målen istället för att stressa upp mig och fara runt som en hottentott. I dag skall jag tvätta och städa upp innan jag tar en riktig långis med Shakira.