... dina symboler här ...

Ört tork

Verkar bli lite bland väder i dag så jag har plockat in all tvätt och kollat runt så det inte ståt massa grejer ute i fall det brakar loss. Jag har letat efter en torkolla men inte hittat någon. Så nu tog jag ett par pinnar och satte i spänn mellan skåpen. Det får duga tills gubben kommer hem och kan komma på något mer permanent. Köksskåpen är lite väl dyra för att jag skall våga mig på att gå lös med hammare och spik.

Annanas salvian som jag var på väg att slänga, har blivit enorm och luktar helt gudomlig. Funderar på att ha bladen i en kaka eller kanske te. Mint choklad myntan har också växt till sig och var i kraftig behov av ansning. Så nu luktar köket verkligen gott. Jag blev så paff att myntan räknas som lösaktig växt?! Den korsar sig tydligen väldigt lätt med andra myntor. Det är så himla mysigt att ta på bladen så dofterna kommer fram ordentligt.

Jag vill gärna utöka min mynta samling med banan, kanel, bowles-som tandkräm, Marockansk och Eau de-Cologne.

Fotoboken

Wow! I dag kom min fotobok och jag är super nöjd. Det var jättefin kvalité och den var inplastad så snyggt. Nu ville vi se hur sidorna blev så vi öppnade den och kollade igenom sidorna. Micael blev sugen på att göra en bok om renoveringen av sitt hus. Jag vet nu vad jag kommer att ge bort i julklappar. Så fins det något erbjudande om fotoböcker så hoppa på det, jag kommer kasta mig över alla erbjudanden. Bilderna från Snapfish kom idag och de var jättebra kvalité på dem med.

Det jag gillade med fotoboken var att trots att jag använde mitt scraping program med massa bling bling som overlay, så syntes bilderna jättebra och det blev så fint som jag hoppades. Tänk bara på att ladda upp allt i så stort format som möjligt så att kvalitén bli hög.

Ägg plantor och lite till

Här Jane är 2 av ägg plantorna. De verkar ha stanna lite i växten? Rosas är stor som attan och riktigt grov. Hennes blommar för fullt med mängder av blå blommor. Men hennes äggplanta står i växthuset. I dag blir en sån där dag man kommer att pendla mellan att städa och göra olika bakgrunds papper till albumet. Mönstrat papper kostar upp till 15kr st. ( sjukt dyrt ) och har måtten 12*12 inches. Gillar många av de mönstrade papperna men det kan bli lite rörigt i albumen.

Vi har hjälpt Tobias med pengar så vi ligger extremt back just och kommer göra det ett tag framöver, men vi ville ge honom denna chansen. Vi har sparat pengar på en försäkring sen de var små och pengarna var egentligen låsta tills Tobias blir 25. Men de släppte spärren så han skulle få ut pengarna. Vill inte gå in på detaljer just nu men går det vägen kan det bli bra. Skiter det sig så har han åtminstone försökt och vågat satsa.

Men i stället för att köpa massa dyrt papper, så köpte jag vanliga billiga A4 och sätter i hop dem istället. Får helt egen variant på pappret och de mönstren jag vill ha. Det finns så många fina bilder på nätet så det blir till att kombinera ihop dem och se hur många olika variationer jag kommer på. Just nu letar jag efter gamla flygarbilder som jag kan använda.

Pilligt!

 Pust! Tar en liten kaffepaus från bilderna, en del var alldeles för små och i dåligt skick för att fixas till. Men denna bilden gillar jag skarp. Här är mina föräldrarute och flanerar i stan. Garanterat har de varit på någon teater föreställning eller kabaré av något slag. Även om det är pilligt värre så är det roligt att sitta och fundera på vad de gjorde eller var det varit på väg på bilderna. Nu är det lite synd att inte syrran bodde lite närmre så vi hade kunnat suttit tillsammans med detta

Städat

Vilken härlig softa dag jag haft! Suttit och fyllt på mitt collage program, när Rosa dök upp på en kopp kaffe. Kände mig lite dum när Rosa kom upp i kort byxor och jag gick runt med en fleece tröja, jag tycker det har varit kallt i dag fast det har varit 20 grader ute. Passade på att städa undan och plocka fram det sista som jag skall ha i minnes albumen. Hittade ett gammalt mynt : 1 öre från 1677 och mammas skolböcker från när hon var 9 år. Kommer att använda en del av detta i albumen.

Fin bordet är renstädat från gubbens papper! Han har ett stort arbetsrum så jag fattar inte varför allt skall hamna där. Jag vill ha det städat där för det är

smidigt att sitta med projekt som jag håller på med för tillfället. Kommer det någon middagsgäst kan jag snabbt lägga ner det i den gamla brudkistan. Brudkistan inner håller alltid det senaste som skall göras.

Så nu skall jag tända en brasa och gå igenom det jag behöver skriva ut. Eller också tar jag och bara slappar i soffan, det är den 27 som erbjudandet går ut om 50 bilder så jag har ett par dagar till på mig.