... dina symboler här ...

71: Frakt Problem 344/365

Frakt Problem

Hade världens osis idag! En stor isklump som suttit vid hjulet skar upp däcket totalt när jag körde på motorvägen så jag hamnade rätt på fälgen. Gubben kom ut och vi försökte byta däck men då vek sig domkraften. Det fick bli bärgare som inte var glad över att vi tagit av däcket, så det fick bli en annan bärgare som hade luftkudde med sig. Skönt att det inte blev värre, lite dum tid bara! Mitt i rusningen.

3: Anonym 343/365

Det kom försäljare till hallen idag så vi kunde prova olika maskiner. Denna maskinen var riktigt snabb och det kommer att behövas när jag skall ha två hallar och tiden är knapp. Så mycket bättre maskinerna har blivit med åren. Den jag hade när jag städade fabriken var en jag fick putta och det blev bra tungt med tiden.

317: Timring 342/365

IMG_2873

Testade att fota Jippy  och det gick riktigt bra. Hon gillar inte riktigt när man placerar henne men nu var hon på ett strålande humör, så det har väl hjälpt att hon har en godisskål stående på bänken. Hon älskar att springa in och ut i stallet och vill vara med hela tiden när man fotograferar.

IMG_2890

Skall bli så spännande när vi är helt klara hur det kommer att bli. Nu ändrar man sig lite om hur man vill ha det och får nya ideer hela tiden. Stallet är ju uppbyggt av rejäla balkar och en del har säckat ihop och blivit angripna. Så vi får pumpa upp lite och sätta nya balkar innan vi river resten av boxväggar.

IMG_2875

332: Tänder 341/365

Tänder

Fortsatte att ta lite bilder på jul lastbilen medans Jippy for runt i snön. Det är lika bra att ta mängder av bilder för det var minst tio år sedan vi hade så här mycket snö. Vi njuter verkligen för fullt så länge man inte behöver köra runt på vägarna. Det börjar bli riktigt bra i stallet och vi börjar se vad vi behöver ändra för att kunna använda utrymmet så mycket som möjligt. Nu saknar jag verkligen hästarna, Monica och jag brukar köra skoj rundor med dem, de älskade när det var mycket snö,

Lastbil

48: Dyker 340/365

Dyker

Jag har börjat att fota leksaksbilar för att sedan manipulera i photoshop. Nu när det är så mycket snö tänkte jag att det skulle gå smidigt och bra. Jippy älskar att vara med ute så vi tog henne på långpromenad först för att hon inte skulle springa framför kameran. Men som sagt! Hon älskar att vara med så hon skulle promt nosa på allt jag satte ut, får fortsätta imorgon. Men bilden blev söt 🙂

Jippy