... dina symboler här ...

93: God morgon! 339/365

God morgon!

Det var bra längesedan vi hade så här mycket snö. Så vacker och mysigt om man bara slapp att ge sig ut i trafiken. Det gick hyfsat fint att ta sig till jobbet idag men vägen var bra knagglig så det kändes som att åka på en tvättbräda.

Vinter

Jag hade hellre varit hemma idag och tagit mig en lång fotopromenad. Det var när jag jobbade på Bo & Son som jag körde runt mycket i stan och vid olika föreningar, då var det roligt att ta kort. Nu är jag bara på två ställen, så skall jag ta i stan får det bli på helgen.

Vinter

175: Liten tuva stjälper ofta stort lass 338/365

Liten tuva stjälper ofta stort lass

Liten twist på temat men idag körde fast ordentligt i snön. Skulle parkera framför hallen men det var inte skottat och plogbilen hade gjort en vall som var hårdare och djupare än vad jag trodde. Mauro och hans assisten kom ut och hjälpte mig ut på vändplatsen. Vändplatsen är så trafikerad av både föräldrar som skall lämna sina barn och stora varubilar, så där var klart sämsta stället att bli ståendes.

Liten tuva stjälper ofta stort lass

Det blev till att snabbt göra klart hallen och omklädningsrummen och gå ut och skotta. Phu! Det kändes i handleden! Var lite rädd att jag skulle skada läkningen efter att jag bröt den. Hoppas nu att det inte kommer mera snö.

289: Snubbelrisk 337/365

Snubbelrisk

Jösses! Vad det har snöat! Jag har inte hunnit ta bort brädor och lite skit som ligger utspritt på tomten. Jag är så rädd att Jippy skall trampa på någon spik som sitter i brädorna. Så hoppas att det smälter bort lite så jag kan röja. Men det är lite små mysigt när man tänt en brasa och ser hur det snöar. Gubben var väl inte så positiv idag eftersom vi har en ganska lång uppfart som behövdes skottas,

Snubbelrisk

351: Vilket väder! 336/365

Vilket väder! 324/365

Nu har det snöat ordentligt och det kändes lite läbbigt att köra till jobbet. De har inte hunnit att ploga så det blev till att ta det väldigt försiktigt. Tyckte det gick riktigt bra att köra så länge man lg bakom en bil så man såg vart man skulle köra. Lite värre sen när man var tvungen att byta fil och vara den förste till att köra.

Vilket väder! 324/365