... dina symboler här ...

2: Advent 334/365

Vardagsrummet

Så härligt att vara klar med julpyntet. Jag började tidigt med adventsstjärnorna eftersom jag behövde ha lite mysstämning. Det har varit lite körigt på jobbfronten och vi håller på att renovera i stort sett överallt. Behövde känna att jag bara enkelt kunde plocka undan och sedan bara softa resten av kvällen.

Vardagsrummet

Brydde mig inte om att folk tjafsar om att jag började tidigt och man skall börja vid första advent! Jösses! Jag börjar när jag vill och jag kände att jag behövde mysbelysning akut överallt i huset. Det är första julen efter att vi tapetserat om och målat möblerna, så det är lite roligt att se hur det blir.

Vardagsrummet

Så synd att våra föräldrar har gått bort så vi inte har fått chansen att visa hur möblerna blev efter ommålning och att vi har ändrat om stallet och tagit in allt gammalt arvegods. Det är fortfarande en del som skall gås igenom och läggas ovanför stallet där vi hade höt så at loftet blir helt tomt. Men till sommaren bör vi vara klara. Då skall väl även alla tak gås igenom.

Vardagsrummet

Jag sitter ofta i den gamla soffan och bara kopplar av, så nöjd med färgen och att jag vågade testa att måla om gruppen.

269: Rädsla 332/365

Penny

Penny är väl inte så förtjust i snön som har kommit, men vill gärna ut så mycket det bara går. Hon var borta i två dygn och vi gick här och stressade upp oss. Det händer så mycket skit med katterna nu och det är så många katter som försvinner att det börjar bli obehagligt att släppa ut dem, men Penny har så mycket energi att hon behöver få rasa ut ordentligt. Hon älskar att rusa fram och tillbaka med en liten pingla och att klänga runt i hängstolen, men det räcker inte på långa vägar. Nu har vi köpt en liten mindre gps som vi skall testa, så vi vet hur hon rör sig.

Penny

164: Kvällsjobb 331/365

Stallet

Är nu inne på min tredje vecka på att nolla idrottshallen och trots att jag har mycket att göra och det bitvis är lite stressigt att hinna innan eleverna kommer så har jag mer energi när jag kommer hem.  Så att byta jobb var det bästa jag kunde göra även om att städa trappor, lite trädgård och vaktmästeri är bland det roligaste jag vet.  Nu kan jag gå här och fokusera på mitt mående fram till att jag får en hall till.

stallet

Nu har vi fått iväg allt hö och kan börja isolera ovanför stallet. Plåten blåste av taket förra året och det har blivit en läcka i skarven, så taket behöver ses över ordentligt innan vi isolerar sidorna. Men det känns så gott att ha kommit så här långt och stallet håller ganska jämn värme. Vi vill väl helst inte att de ska gå under noll strecket nu när vi har så mycket färg här.  Men till våren kommer vi att isolera på utsidan och då blir det nog kanon bra.

Stallet

Underbart att ha kommit så här lång, det är gott om utrymmen men så mycket skit ståendes. Här är en hel del från när vi köpte gården som har blivit liggandes för vi inte riktigt vetat vad vi skall göra av det. Men nu skall allt ut och gås igenom. Vi vill tömma så mycket det bara går så allt blir mer lättskött.

Stallet

Att kunna pyssla med lite grövre grejer och stå och måla hästskor har bara varit så mysigt. Jippy tycker det är så roligt att vara med ute och har börjat att lägga sig till ro i stallet. Även om jag tycker denna årstiden är mysig med julfilmer och att vi eldar mycket så längtar jag lite tills odlings tunnlarna kommer och vi kan börja nyttja hagen till lite annat. Få se om vi får sålt den lilla hagen och lite av skogsdelen så vi slipper hålla rent det från sly. Mycket som skall ändras om här.

Jippy

102: Heavy Metal 330/365

Dekorerad hästsko

Hittade hästarnas gamla hästskor när jag städade ur sadelkammaren och tänkte att jag skulle hänga upp en i stallet. När jag funderade på vad jag skulle ge mamma i julklapp så kom jag att tänka på skorna. Jag brukar köpa små tomtar och troll på loppis och kom på att man kunde blanda in lite miniatyrsaker.  Det finns så mycket roligt man kan köpa om man vill sätta upp Nisse dörrar. Så det fick bli en tomte med en kaffebricka och pepparkakor.

Dekorerad hästsko

De andra tomtarna är en kille och en tjej så de kommer jag nog att behålla själv. Är klar med killen och han fick det lilla setet med julgranskulor. Julgranen köpte jag separat och julbelysningen låg i ett annat nisse set. Skall göra klart tjejen till helgen och det blir nog kaffebricka och pepparkakor på den med.

336: Upplyft 329/365

Penny

Penny har så mycket energi och nu är hon chippad och steriliserad så vi tyckte att det var dags för henne att få gå ut. Jisses! Vilken lycka! Hon var ute 20 min första gången om kom in så fort man ropade. Sen ville hon ut så fort vi öppnade dörren. Vi var lite oroliga att Jippy skulle börja jaga henne på utsidan och att hon skulle bli livrädd, men det har fungerat jättebra. Hon for visserligen upp  trädet när Jippy kom farandes, men vilken lycka att få klättra runt i det. Nu är hon betydligt lugnare inne och hon är den katten som har varit smidigast att hantera utsidan.