... dina symboler här ...

Tisdagstema: Pynt

Pynt i dag på Tisdagstemat och jag tänkte vad roligt. Jag hade hittat en gammal ljusslinga med svampar när jag röjde loftet. Jag tror den har tillhört Centrum biograferna en gång i tiden. Det fattades 5 svampar så det satt vanliga små lampor som är målade röda. Jag har sett att det finns små lyktor man kan köpa så jag fundera att blanda lite. Glad i hågen klädde jag in spiskransen med fusk barr och i med svamparna. Svamparna var lite sköra så jag skruvade i dem allra sist.

Hur jag än bytte och flyttade lampor så fick jag dem inte att lysa. När jag började plocka ner lamporna såg jag att jag missat en hållare. Japp då var det bara att fotografera, oj vilket bök. Hur jag än vinklade kameran såg det ut som jag tryckt ner vanliga glödlampor bland barren och försöker få folk att se svampar. Började gå igenom inställningarna på kameran och tog kvälls-snapshot. Nu ser man i alla fall att det är en svamp. Det är kanon med tisdags tema, man får en rejäl chans att lära sig kamerans inställningar.

Sverige idag – ute

Det är nollgradigt i Kållered och lite frost. Vi har sprungit runt idag och plockat in utemöbler och verktyg som har legat ute. I dag kom de första snöflingorna men det var så lite att det inte blev liggande. Vatten slangen till hästarna har frysigt, så det blir till att bära spänner en tid framöver. Såg inte förrän nu på kvällen att det var  sverige idag – ute på Tisdagstemat. Det hade hunnit mörkna, så det blir lite kvälls frost som jag tog när jag fodrade hästarna kl 18.20.

Tisdagstema: en/ett

Tisdagstema: en/ett En vedbod fylld med ved från ett stort fallande träd. Stormen Gudrun tog vår stora härliga kastanj. Vi har kapat och klyft trädet i omgångar och kört iväg lass med grenar, men ändå är vi inte färdiga med all klyvning. Gubben och yngsta sonen var ute och jobbade med veden i kylan medan jag satte igång en go brasa så det skulle vara varmt och gott när de kom in.

Tisdagstema: Trasig

Tisdagstema: Trasig Den här gamla lastbilen som står i vår Hagtorn dunge är trasig. Man kan nog säga att den definitivt har gjort sitt. Vi skall kapa och frakta iväg den men det har varit så mycket annat som måste komma först. Jag har rensat dungen i omgångar så vi skall komma åt att kapa men träden väcker i och i mellan bilen så det är lite bökigt att komma åt.

Tisdagstema: vårdad

Tisdagstema: vårdad Blev så trött på mig själv idag. Är det något som jag verkligen vårdar så är det mina kort, men jag har gått en längre tid och funderat på var mina gamla svartvita kort är som jag tog i skolan. Efter jobbet idag så fortsatte jag och tömma loftet. Där i en låda med massa böcker låg mina gamla kort. Jag har förmodligen flyttat ut lådan medan vi renoverat här inne, vi har fortfarande dåligt med förvaringsutrymme i huset. Men att ställa upp kartongen på loftet, jag måste haft järnsläpp den dagen. Det har varit ganska mycket spring och flyttande av kartonger i och med att andra har brett ut sig lite väl mycket där uppe. Hittade kort på min storebror som jag tagit när jag var 15. Min bror dog när han var 18 och jag är lite tveksam om jag har kvar negativen. Vi var ganska många som använde kameran på foto timmen i skolan. Så det är viktigt att jag vårdar de väl.