... dina symboler här ...

Favorit

Tisdagstema: Favorit När vi flyttade in på gården för 9 år sedan, så hade den förra ägaren som hyrde gården tagit med sig spisen och tvättmaskinen. Vi var utan spis i en vecka, vi var helt handlingsförlamade och köpte hämt mat till ungarnas glädje. Det är annat nu! Kökets arbetes bänkar var bara 75 cm höga och köksluckorna satt knappt på plats. Nu är köket renoverat och vedspisen är den klara favoriten. Inte nog att den ger underbar värme på vintern utan maten smakar så mycket godare också. Den går för högtryck hela vintern och om jag flyttar någon gång så är öppen spis och vedspisen högst på min lista.

 

Nostalgi

Tisdagstema: Nostalgi Jag har precis kommit hem från Bodø, såg att det skulle vara nostalgi och tyckte Kjerringøy Handelssted passade in fint. Vi tittade på ett bildspel om handelsmannen Zahl och gick runt bland byggnaderna från 1800-talet. Jag älskar att vandra runt och titta på gamla byggnader och de hade flera skådespelare som gjorde olika scener och hade tidstypiska kläder.

Rent

Tisdagstema: Rent Vid Säveån ligger det ett reningsverk, det är otroligt vacker natur runt verket och det här röret släpper ut vattnet i ån. Jag hoppas att vattnet är rent, det är ganska många som fiskar i ån. I morgon skall vi åka till Norge på bröllop så jag får städa riktigt rent hemma för kompisen skall bo här medan hon sköter djuren . Något som jag också städat för rent var tydligen min dator, när jag skulle logga in på min blogg slängde den bara ut mig i ett kör. Jag hade fått virus i den och slängt ut och satt säkerheten för hög på cookien. Jag har precis fått hjälp på Serendipitys forum att lösa mitt problem.

Styrka

Tisdagstema: Styrka Detta är en gammal bild men våran katt Fimpen tar fortfarande ett grabbatag på Shakira och försöker vrida runt henne på rygg. Även om han inte lyckas så bra nu så har han en inre styrka, för han ger aldrig upp.

 

Röd

Tisdagstema:Röd Kom att tänka på mitt kokhus som behöver målas om, faluröd färgen är så gammal att huset ser lite rödbrunt ut. Detta lilla hus på gården kan bli riktigt mysigt men den är i kraftigt behov av renovering. Vi hoppas göra ordning det i snar framtid då våra pojkar börjar bli stora och börjar vilja flytta ut. Det är drömmen att ha dem kvar på gården (i alla fall min och gubbens) pojkarna vill ha lägenheter men det är lite svårt att få tag i det nu.