



Helt ärligt! Jag hade ingen aning om vad ” Debris ” betyde och blev så förvånad när gubben sa ” Ja men vilket lätt tema! ” Det har vi ju gott om här på tomten.

Hm! Ja skräp det har vi gott om här på gården och nytt blir det hela tiden allt efter vi hittar nya projekt att ta tag i. Det blir en hel del när de gamla portarna skall ner och alla gamla fönster karmar som vi inte har hunnit köra i väg ännu! Suck! Det känns som det bara växer.

Nu fick vi trycka in så mycket sräp vi kunde i hästtransporten innan sonen hade sin bröllops fest här. Vi renoverade köket för fullt så vi hann aldrig köra iväg lasset. Men snart har jag semester och då kan vi göra ett mega ryck till tippen.


Hittade lite nya teman jag ville vara med på och det passade perfekt att det var just ” tea”. Jag tycker det är så roligt att fotografera men nu börjar kameran bli bra sliten. Autozoomen är kass men så länge det funkar manuelt så duger den ett tag till.

Vi satte oss utaför tunnlarna idag, lite blåsigt men mysikt. Hundarna bruka ligga i köksträsgården där det är skugga men nu vankades det fika och då gäller det ju att hålla sig framme. Gubben hade bakat en citron kaka till eftermiddagens te.

Vi håller på att ta ner de gamla trasiga portarna. De väger otroligt mycket så det blev att plocka ner dem i delar. Vi skall ha en paviljong ståendes vid ingången och sätta igen nästan hela den andra sidan. Det blir väl lättare att veta hur vi skall göra när den är på plats. Vi behöver i alla fall se över byggnaden.


Så härligt att bara få sträckaut sig en stund i gräset. Jag har klippt runt träden i hagen och försöker få bort alla maskrosor innan det börjar fröa. Men får förmodligen gå runt en dag och dra upp rötterna. Jackpott har bra hörsel hon hör direkt nar självutlösaren är på på kameran. Jippy funderar mest på varför jag ligger i gräset.

Phuu! Extremt mycket att klippa nu när vi inga hästar har. Kommer försöka göra vildblommors fält men det bästa sättet är att skala av marken en bit så den inte blir så näringsrik. Får försöka till hösten eller nästa vår.


Gick upptidigt idag för jag ville köra klart gräsmattorna, men jag vaknade med huvudverk och misstänkte att det skulle bli väderomslag. Jag ville plantera ut skotten och göra klart i rabatterna. Passade på att köra ett tema och hundarna var överlyckliga när de trodde att jag ville leka med dem.

Fick gjort en hel del och började rensa runt dammen och pallkragarna som jag har där. Tyckte det rörde sig i vattnet och fick syn på att vi fått mängder med groder igen. Så konstigt för jag har inte sett några ägg. Har inget emot paddorna men när de sedan kryper upp så är de överallt ochdet är lite bökigt när vi klipper gräset. Man vill ju helst inte köra över dem.
