... dina symboler här ...

183. Writting a letter

183. Writting a letter

Så gott att det är lördag och jag hade hoppas på sovmorgon. Jag vaknade av att Amor for upp i sängen och skallade mig. Han brukar chansa att man är vaken genom att sniffa en försiktigt i ansiktet och lägga tassen på axeln. men i morse hade han lite väl bråttom och missade rejält. Blev så himla i full i skratt för Amor blev stel som en pinne och fattade direkt att han gjort bort sig. Nu var det ändå dags att gå upp men annars hade jag blivit bra irriterad. Han har för ovana att vilja bli klappad mitt i natten.

Temat idag var att skriva brev och det är något jag är så super kass på. Men det är snart dags att skriva till mamma igen och lite är väl bättre än inget.

24) Closeup of Eyes

24) Closeup of Eyes

Kom att tänka på att ett tema skulle vara närbild på ögat eller ögonen när jag tog bilder på hästarna. Beethoven har världens längsta ögonfransar och han använder dem flitigt när han försöker flörta in sig för att få godis eller en gose stund. Man får se upp också så man inte får ett rejäl slick på kinden, han har en gigantisk sträv tunga. Sånt slabb håller inte coola Bellman på med, utan han brukar sniffa igenom en med ett par millimeters mellanrum och liksom kröker sitt huvud och kropp runt en utan att nudda. Då är den rackaren minsann böjbar. De har så kraftfulla personligheter och nyttjar verkligen dem för fullt för att få sin vilja igenom.

24) Closeup of Eyes

Det gör dem väldigt lätta att läsa av vilket är uppskattat av veterinärer och hovslagare. Det är väl mest när man sitter på som Bellman kan passa på att dumma sig lite, men även det blir det mindre och mindre av. Gott när man kan åldras tillsammans och ta hänsyn till varandras krämpor. Fast ibland har man allt sett hur Bellman har tyckt ” Jösses! Vilken klant! ” När Monica tar tid på sig för att kravla upp 🙂 En annan studsar ju upp lätt som en plätt.

2) With your pets

2) With your pets

Järnspikarns vilket gott väder det var idag när jag kom hem. Perfekt att fotografera djuren och ett tema var just att ta en bild med ( pets ) Nu går väl häst som något annat om man skall vara petig, men jag kände bara inte för att sitta och smeta med något av katterna. Hästarna är försiktigt buffliga och jag längtade verkligen efter dem idag. Passade på att ta lite närbilder när jag ändå låg i snön och njöt i solen.

Beethoven

Beethoven är ju bara så ruggit söt! Han ser så speciell ut. Fast den där slabbiga snorbromsen han har, åker väck nu till våren. Jag älskar skiftningarna i hans ögon och att de verkar tycka att det är fullkomligt naturligt att jag krälar runt dem eller ligger och skräpar ute i hagen. Skall ta och snabba mig ut så jag hinner ta en rejäl promenad med Shakira innan det mörknar, även om hon for runt som en skottspole i hagen och sover så gott nu så lär hon behöva röra ordentligt på sig. Hon är så mycket piggare nu när jag bantat ner henne lite.

Beethoven

12 ) Naked

Kaminen

Så där! Nu har jag gjort ett av de teman jag hade tänkt hoppa över, lite fånigt egentligen. Jag visar en naken rygg och inget annat. Få se om jag gör pin upp temat.

Men fy tusan vad kallt det har varit idag, jag är så glad i mina torgvantar och hade på mig dem ett bra tag medan jag städade. Jag hade mängder av trappor idag och det är lite jobbigt när man måste gå in och ut i kylan. Kan tänka mig att trapporna blir kanon att städa till sommaren. Jag har sökt lite nytt jobb idag och helst av allt vill jag sluta att städa helt men det är inte så mycket att välja på. Det är väl bara att bita ihop tills man blir pensionär. Jag satte på kaminen det första jag gjorde när jag kom hem och tänker gona ner mig i soffan och lyssna på musik, det är så smidigt när man bara behöver ta ner docknings stationen till mobilen.

12. Get naked. Whether you choose to show any naughty bits is up to you

22) Play with a picture frame

22) Play with a picture frame

Jag blev lite sugen att göra en bild som är out off bounds och det finns aktions script till photoshop som hjälper till att få den effekten. nu har jag C6 och till den hittade jag ingen så jag valde att ta tema där man skulle göra något med en ram. Nu hade jag en tom ram så det var bara att hålla i den, men jag ville liksom ha det som om jag fick syn på godis skålen och då försöka kravla ur ramen. Jag har sett så otroligt häftiga bilder på Flickr och där det ser så naturligt ut. Hur jag än försöker så får jag inte till det riktigt utan det ser ut som montage. Men skam den som ger sig, någon gång skall jag väl få det att se naturligt ut.