... dina symboler här ...

362) walking the dog

362. walking the dog
Men rör på dig Pucko! Jag vill busa!

Började jobba tidigt idag så jag kom hem i god tid att vila och ta Shakira på långpromenad. Så himla gott! Det var något som vi båda behövde och längtat efter. Vädret var helt perfekt nu när jag hade termo byxor och var ordentligt påpälsad. Annat var det när jag åkte in till jobbet! Fy f…  minus 14! Vill verkligen ha vår. Lite roligt är det att höra hur folk knorrar om kylan och att de vill hellre ha regn? Knasbollar! Fast det är klar jag var på centralen och städade så de tänker väl tåg problem med kyla.

362. walking the dog
Jaha? Kom då Shakira! Du ville ju busa!

Temat jag valde var helt perfekt och det var riktigt roligt att kolla på bilderna i efterhand. Där ser man hur man är som hundförare eller som flumm nissa! Som  Shakira uppenbarligen tycker ibland! Men tror jag skall ha stativet med fler gånger. Oftast blir det att man tar ändan när Shakira springer i någon miljö man tycker är fin. Dags att börja variera sig lite mera med hund bilderna.

Frost

52) lighting with a candle

52) lighting with a candle

Precis när jag skulle ta dagens bild så ringde telefonen. Så där stod kameran och tog kort, blev ett riktigt fint stilleben. Här är mammas gamla oljelampa, tycker den är så dundermysig att ha tänd och den ger ju riktigt fint ljus. Det har varit en riktigt kämpig dag med många sjuka så det blir till att lägga sig tidigt. Skall upp extra tidigt i morgon, ända fördelen är väl att jag kommer hem tidigt och kan vila lite innan jag tar ut Shakira på promenad. Idag blev det bara en snabbrunda och hon såg lite snullen ut.

52) lighting with a candle

177) Give yourself wings

177: Give yourself wings

Göta Petter jag har stans huvudvärk och sitta med photoshop är ju så korkat. Det har varit så flängigt på jobbet och det blir att man hoppar över att äta. I morgon blir ännu värre och jag få se till att ha mat med mig. ända fördelen är väl att man börja känna ” Jaha och?? ” när någon är irriterad eller försöker pressa en. Det är det jag beundrar Arve allra mest, att han stenhårt tycker nuet är nu och resten ordnar sig. Tänkte på det när vi skypade och jag var lite trött och skulle ställa en sån där typiskt idiot fråga, total ointressant och irrelevant. Jamen släpp det och flyt med! behöver bli bättre på det och inte grunna så förbannat.

Jag ville få till en bild på en bekymrad kvinna som känner sig tung av att bli uppsatt på en piedestal. Ville ha långa svarta slokande vingar men hittade inget passande på nätet, så det får bli sådär halv flummigt.

177: Give yourself wings

5) Jumping

5) Jumping

Hmm! Jag hade bestämt mig för att hoppa och då göra ett hopp lite längre till höger om bilden. Så jag typ elegant kom hoppande i meter upp i luften och rätt emot kameran! Säkert! Jag har massvis av sådana eleganta , fräcka och spänstiga bilder! Det skumma var att alla de bilderna blev suddiga? Mysko! Nää Allvarligt talat hur mesig har man blivit egentligen? Det är ju skit högt! Man kan bryta benen och inget foto tema är värt det.

Till och med Shakira som hoppade med mig i början kom av sig när hon såg hur långsamma och klunsiga mina hopp försök var. Jag får skylla på att det är vinter och att man kan slinta 🙂 För ålder är det ju absolut inte.

5) Jumping

67) crossdressing / genderbending

67) crossdressing / genderbending

Jag är väl typ lite androgyn eller som när jag var liten ville bara ha kill kläder. När mamma kom med någon vidrig klänning så såg jag till att smutsa ner den fortast möjligt så jag blev av med skiten. Var alltid så himla avundsjuk på brossan som alltid fick blåa kläder. Han å andra sidan ville gärna ha rött. Men när vi var små så var det killar blått, tjejer rött punkt slut. Då är det bättre nu men däremot har jag lite svårt för ordet ( Hen! ) De gjorde en enkät i radion och menade på att de som skulle ha svårt för ordet var 90 åringar ?! Jag är då attan inte 90! Men har problem med att vissa grejer har blivit så komplicerade som var så enkla förr.

Så det här var ett tema jag gillade skarpt.  Jösses! Glömde ju skriva att SLIPS? Vem tusan kom på att killarna skulle ha en sådan. Nu förstår jag mina söners knorrande bättre efter att ha gått runt med en stryp känsla halva morgonen.

67) crossdressing / genderbending