... dina symboler här ...

173) Be a vampire

173) Be a vampire

Typiskt! När man nu var in the mood så fans det ingen gubbe hemma att tugga på! Känner mig faktiskt lite blodsprängd idag. vädret har ju varit skit kasst och det kändes som det regnade isbitar. Sedan såg marken bar och fin ut men var bitvis isgata. Vet inte hur många gånger jag har varit att slå en rova när jag gick runt med vagnen på utsidan. Längtar verkligen efter vår nu.

Sedan plingade Danicka mig på fb och ville chatta lite! På Tyska! Vi kan ju säga att det gick strålande ( note ) det slutade med att jag svarade henne att jag skriver på kvällen! Hon skickade ett hjärta så jag utgår att hon fattade mitt språk dilemma utan google translate i närheten.  Fast det är klart så som jag ser ut nu! Så kanske jag äter upp mina hästar varje kväll! De här bilderna är nog ingen idé att jag skickar till mamma, hon är ju över 70. Jag brukar skicka bilder och text men får nog skicka ett vanligt brev denna gången. Vet inte riktigt när jag ser normal ut igen.

173) Be a vampire

25) Shoes

25) Shoes

De här skorna ser ut som gamla kärring skor men är så otroligt goa att gå i. Jag skulle vara fin klädd och hade inga skor så jag ringde hysteriskt till Elvy. Som vanligt kom hon till räddning och gav mig dessa skor. Kom ihåg att jag tyckte hmm! Men var glad att problemet var löst. Nu sist när jag var i Ullared köpte jag de här shoue cuff.

25) Shoes

Då kan man tuffa till sina kärring dojor och använda dem ofta. Mina favoriter är en stickad tyg bit med bollar på, har de nästan jämt på mig för att piffa upp tråkiga strumpor. Gillar att ha de till mina leggings och tunikor. Håll med om att det är rejäl skillnad 🙂

25) Shoes

165) Doing a yoga pose

165) Doing a yoga pose

Så där då vatten beredaren bytt men inte in kopplad. Snickaren har bytt ut den och satt upp den nya. Kopplat på vattenlås men rörmokaren och elektrikern får göra det sista i morgon. Hoppas bara elektrikern hinner komma han var uppbokad till öronen, men skall bara dra ner elen till kontakten så han skulle försöka hinna med det. Gissa vem som kommer att duscha hett. Hmm! Få säga att jag blir lite impad på de som håller på med yoga och ser så där ruskigt avslappnad ut med ett himmelskt leende på läpparna.

Hur gör de? Shit pommes fritt! Hela kroppen värkte och jag är så in i nordens skev efter år av städning att jag fick ta om bilderna så jag sitter åtminstone lite rakt. Har märkt på benen att jag gått ner i vikt och varit lite orolig att hamna under 50 igen. snacka om min förvåning när jag istället gått upp 2 kilo! Nytt jobb innebär omplacering av muskler, så det är bättre att äta mycket tills kroppen har vant sig vid typ trapp städning och lite andra rörelser.

165) Doing a yoga pose

Tog bilderna i svart vitt, tänkte jag skulle se mindre pinad ut. Softade dem lite men säger bara AJ!

207) with something you’ve made

portföljen

Hua! I dag är jag så slapp. Har gått runt hela förmiddagen och gjort allt utan att tömma klädkammaren så att gubbarna kommer åt vattenberedaren. Tycker liksom inte det var längesedan jag var där och röjde. Nu skall dessutom ALLT ut! Var skall jag ställa det så det inte står i vägen? Sedan var det ju här med teman, måste ju ta ett varje dag! Skit viktigt! Eftersom jag valde någon man hade gjort så var jag ju tvungen att börja mysa i hobbyrummet.

207 ) with something you've made

Hattasken som jag har breven i från mamma behövde akut lite mer dekorationer. Pyssla tar ju tid och när jag ändå skulle fota så kunde jag lika gärna fota godis skålen. Sedan kan ju inte bara godis skålen stå där på bordet med tända ljus. Nää det blir till att sätta på någon film och smaka på allt i skålen. Klädkammaren kan ju vänta tills…….jaha! Nää! Måste börja tömma, gubbarna kommer inte åt att koppla in den nya och varmvatten måste man ju bara ha. Får släcka ljusen och sätta igång.

Godis

275) Phobias: confronting, showing etc

Spindel

Tema fobier! Han som kom med förslaget att fotografera sina fobier menade på att man skulle konfrontera dem! Men inte en suck i he… att jag sätter en riktig spindel i fejan eller hoppar ner i en ormgrop. Jag har väl blivit bättre med spindlar sen vi flyttade till gården, men jag tycker fortfarande inte om dem. Jag hade tänk ta sämst grejen på jobbet som tema men fick inte till bilden riktigt som jag ville. Jag såg sådär härligt sunkig ut idag eftersom vi inte har varm vatten. Vi har hunnit isolera en del hos Tobias så hans rör hade inte frusit trots att det har varit så kallt, men varm vatten? Nja! Fes ljummet var det bara så hans behöver bytas med.

275. Phobias: confronting, showing etc

Den enda som har riktigt het vatten och inga problem med frusna rör är Micael. Fast han å andra sidan har ingen dusch. Men nu kommer en ny beredare till oss på måndag och så skall allt kopplas färdigt hos Micael så han kan koppla på en dusch när han väl har bestämt sig för vilken han vill ha? Jösses! Det är väl ändå bara att ta någon så han kan duscha. Jaja det är hans huvudverk. Skall snart fodra och sedan softa med blåbärs, vanilj glögg 🙂 den var vrål god.