... dina symboler här ...

42) At work.

42) At work.

Vilket skumväder det har varit! Stört diset på morgonen och sedan regn. När jag väl kom hem snöade det och sedan gick det över i solsken. Så nu är snön borta igen. Är bara värmen som fattas. Dammen här hemma har frusit helt i år så nu rinner inte vattnet. Konstigt! Tyckte det var kallare för två år sedan och då frös det inte igen.

Göteborg

Det här kortet  tog jag i december och det slog mig inte förrän nu hur folktomt det ser ut, klockan var ju runt nio så det borde varit fler ute. Fast det var i och för sig så kallt den dagen att all rusade väl in i värmen fortast möjligt. Skall fixa lite kaffe och traska iväg med vovven, försöker undvika datorn ett par dar till.

Göteborg

40) what you use to false advertise

40) what you use to false advertise

Kör slappe varianten idag och kör på temabilden som jag höll på med igår.  Där går det ut på att man skall fixa till en bild med ett objekt som man får. Weekly Photoshop competition och denna vecka var det månen. Vill att ögat skall läka fortast möjligt så det blir knappt någon dator för mig idag. Ser ut att bli kanon fint väder så en långpromenad står på tur.

203) making a heart with your fingers

203 making a heart with your fingers

I dag har jag bara varit såååå  flummig! Det har funkat bra men allt har bara känts så bakvänt. Sedan stack det till i ögat men jag trodde jag hade fått luggen i ögat igen å jag tänkte inte så mycket på det. När Tina slängde av mig hemma såg hon att jag hade fått en blod fläck nu igen. Nu är det mesta under ögonlocken så det syns inte så mycket, men det svider bra. Kände inte för att ta något ansiktes kort. Men teman skall ju vara en del av mig och då räcker det med en tå eller par fingrar. Gott för nu är jag lite trött på mig själ.

Fördelen är väl att jag sett att jag har gått ner i vikt och håller nu på att äta upp mig lite. Syns direkt i ansiktet om jag går ner i vikt.

Spiral kort

Håller på med spiralkort till mamma men får inte till det riktigt, färgerna stämmer inte överens eller om det är att fjärilarna är i plast? Gör en paus tills i morgon så får jag se om jag fortsätter med det eller gör något annat. Tycker det är roligare att sätta fast brev på kort än att bara skicka det.

224) with a stack of books

224) with a stack of books

Jag skall strax upp och fodra, är lite sen efter att ha gått igenom böckerna jag fick av Alex. Gubben lär ju bli själar lycklig igen för här var mängder av böcker som han gillar. Jag tänker börja med att läsa Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Har hört så himla mycket gott om den. Sedan Svinlängan! Tina berättade om den boken när vi var ute och flängde på jobb rundan. Så nu har jag att läsa ett bra tag framöver. Gubben lär väl ta en hel del med till bion och jag tänker ta dessa två till ett konditori i Kungsbacka där man kan lämna in lite böcker.

224) with a stack of books

Jag och Rosa har ätit sallad där flera gånger och nu sist som syrran var nere så tog jag med henne dit eftersom hon älskar att gå på caffeér och hon tyckte det var toppen att kunna läsa en bok där i lugn och ro.

27) In the Shower

Varmvattens beredan

Fn! Just nu har vi en sprillans ny varmvattens beredare som inte fungerar. När elektrikern skulle koppla in den såg han att det fattades delar? Den är ju köpt på Bauhaus och inte Ikea så alla delar skulle suttit på plats. få se nu hur lång tid detta tar. Bauhaus skickade oss att ringa tillverkarna så vi kunde prata med dem. Strålande service Bauhaus! Jag är mega impad! Enda för delen är att nu har Micael en fungerande dusch om än provisorisk.

Micael hade beställt en dusch karbin med lampor i, så vi har inte satt någon lampa i dusch hörnet. Annars hade han lika gärna kunnat ha  det som vi har gjort nu. Men gott var det att få inviga den. Så i är måste vi ta tag i vårat skämmiga badrum.

27) In the Shower