... dina symboler här ...

Mosaic Monday-Food

I dag har jag valt bilder på mat till  Mosaic Monday . Skall strax åka till jobbet, men skall äta lite frukost först. Det har snöat nästan hela natten så jag får ta det riktigt lugnt till jobbet. Ha en härlig Mosaic Monday. Today I have chosen pictures of food at Mosaic Monday. Will soon go to work, but must eat some breakfast first. So it was my hunger, which chose the theme today. It has snowed nearly all night, so it is best that I run in a timely and prudent to work. Have a wonderful Mosaic Monday.

1. Glögg, 2. Te, 3. Jordgubbar, 4. Sill Buffé

Mosaic Monday – Shakira min Eurasier

Valde bilder på Shakira idag. Mosaic Monday .
Shakira är en Eurasier, helt underbar hund som är väldig smidig att ha med sig och väldigt lättlärd.

Chose pictures of my dog Shakira today. I have long wanted to make a mosaic of her. Shakira is a Eurasier, wonderful dog that is very smooth and incredibly nice.Very easily trained breed.

1. Shakira, 2. Shakira, 3. Shakira vid Tigerdalen, 4. Trött, 5. Polarn, 6. Shakira och Fimpen, 7. IMG_0013, 8. IMG_0009, 9. Shakira, 10. Shakira, 11. Shakira, 12. Shakira, 13. IMG_0161

Tulpan

Tulpan

På dagens  Thursday Challenge var det inom detta

” Red ” (Cherries, Apples, Clothing, Furniture, Houses, Cars,…)
Valde en bild på en tulpan. Kanske lite tråkigt val? men den är från en period då jag ljusade upp blom bilder med neutral bakgrund.

Glöd från vedspisen

Idag när jag kom hem hade gubben tänt vedspisen i köket. För att få upp värmen snabbt brukar han ha alla luckor öppna, blev så sugen att ta en bild på glöden. Gick så nära jag kunde men jösses vilken hetta. Var lite orolig att objektivet skulle paja.

Glöd

macro monday