... dina symboler här ...

Pizzadagen

Nyårsdagen är den dag på året då vi äter som allra mest pizza i Sverige.  Efter ett långt firande som kanske inleddes med bubblor och avslutades med ännu fler bubblor vid 12-slaget. Dagen efter nyårsfesten vaknar många med samma symtom: illamående, nedstämdhet, ömmande kropp, huvudvärk – och ett extremt pizzasug

33) Ready for summer

33) Ready for summer

Tog bort Beethovens mustasch idag men fick be Monica om hjälp med halva sidan och skägget. Det blir ju att man bara klipper dem 1 gång om året så trimmen är små läbbig varje gång och nu stod jag på andra sidan planket. Där är nackdelen när jag inte har skaffat fjärrutlösare till kameran. Jag ville inte pressa Beethoven i onödan för ett par bilder utan väntade så Monica kom upp. Så idag satte Monica på självutlösaren.

Beethoven

Jag kommer att raka båda hästarna nästa veckan om nattfrosten har gett med sig. Det är lite jobbigt när de blir svettiga under dagen och sedan svin kallt på natten. Bellman är redan tillräckligt förkyld. Men de var pigga och fina att rida idag så vi passade på att rida upp till Tulebo och hälsa på Carolin. Beethoven fick ha på sig hals för längan upp så att han inte skulle köra upp huvudet och bli för het och idag visade han tydligt att han tyckte det var pest att behöva jobba. Men jag kunde ta av den på hemvägen och båda hästarna njöt verkligen idag.

Hästarna

Gav dem hallongodis och det gillade de lika mycket som lakrits godiset.

Fotoutmaning:Dröm

Fotoutmaning:Svartvitt

Ullrika på Stickamera.se  Idag var utmaningen ( Dröm ) och det är den ni ser går i kras här! Elvy snodde som vanligt mina rabarber och tyckte att det var lika bra att ta allihopa!?  När jag frågade henne varför hon tog allihopa får jag till svar ” Jaa! De går ju att frysa in!? ”

Jag hade ju tänkt mig att svaret skulle vara ” Jaa! Så jag kan komma med lite god paj till dej som tack! ”

Hmm! till och med Eros blev chockad och när han kollade ner och såg att det var total länsat.

Fotoutmaning:Dröm

Fotoutmaning:Svartvitt

Fotoutmaning:Svartvitt

Ullrika på Stickamera.se  Har en foto utmaing som jag hoppar på. Gillar att reglerna inte är så hårda utan har man missat en dag så har man. Och jag börjar med att jag missade måndagen som var svartvitt. Valde att göra min blåa Aster i svartvitt

See It Sunday – Shoe

See It Sunday - Shoe

Fy! regnet bara vräker ner och jag passar på kollar igenom gamla bilder. En grej till jag stör mig på är att när jag uppgraderade mobilen så blev bildstorleken bara i 600 format. Jag vill ha största bildformat, nu tog jag en fin dimbild som är obrukbar eftersom den inte går att förstora, den blir inte ens fin att printa mer än i vykortsformat. Nu är det åtgärdat och jag har passat på att tömma mobilen. Hittade denna bild på ett par härligt slitna dojor så nu är jag med i See It Sunday – Shoe