... dina symboler här ...

Annas underbara balkong

Partille

Anna har världens underbaraste balkong och i går var jag där på rasten och vattnade hennes tomater och blommor. Helt otroligt vilken skörd hon har fått.  Det har växt mer hos henne än i mina tunnlar. Jag har aldrig haft så dålig skörd som i år.

Tomater

Toomater

Basilika

Jag har alldrig sett så stora och breda balkonglåda som går längst hela balkongen. Det är verkligen vackert att titta på och husen ger ett trevligt intryck när man ser hur fint alla har gjort.

Blommor

Blommor

Blommor

Blommor

Det var verkligen ett nöje att få gå dit och koppla av medans jag vattnade. Passade på att provsmaka tomaterna och de var riktigt goda. Jag fick tre buskar av henne och det är inte en hälften så mycket tomater på dem.

103. Havsutsikt (106 av 183)

103. Havsutsikt (106 av 183)

Konferans med jobbet och god mat på Bohusgården som är 20.000 kvm. Hotellet har drygt 60.000 gästnätter årligen, 60% privatresenärer och 40%  konferensgäster.  Väldigt snirkligt att hitta och jag och Anna lyckades komma försent till första föreläsningen.

Bohusgården

Bra rum god mat och en underbar frukost buffé. Eftersom det finns fri tillgång till lösgodis och en glassmaskin så kallas det oftast för godis hotellet. Skall erkänna att jag gjorde många turer dit.

Bohusgården

Jag och Anna passade på att gå strandpromenaden som är kanske Uddevallas mest populära vandringsled och framförallt sträckan från Svenskholmen längs träbryggan till Bodele, vidare förbi Gustafsberg till Lindesnäs.  

Uddevalla

Vi hade tur med vädret första dagen och det var härligt att gå längst havet.

Uddevalla

Årliga planteringen

Körde runt med Anna idag och planterade blommor på Jonsered och Vallhamra. Det tog sin lilla tid att först åka till partihallarna och hämta blommor och sedan plantera dem. Det var ruggit varmt och svetten rann så vi får fortsätta med att rätta till blommorna på Lexby i morgon. Anna var iväg på eftermidagen och köpte hängkrasse som vi skall trycka ner i krukorna så det blir mera liv.

En gård mitt i stan

Gården Galaxen
Anna och jag blev så förvånade när vi såg hästar mitt i bostadsområdet. Annat än i Mölndals kommun där de helst inte vill ha hästar alls.

Gården Galaxen
 

Gården Galaxen
Ett väldigt trevligt och omtyckt gård. Så vi gick in och tittade på de vackra hönsen och kopplade av en stund i det vackra vädret. Helt underbart att kunna åka iväg en stund på lunchen och hitta lite nya guldpärlor.

20240416_111912[2]
Vi har varit lite sugna på att ha höns men det har inte blivit av. Men nu funderar vi på det igen. De här hönsen visade verkligen upp sig.

Gården Galaxen
 

Gården Galaxen
Det var en mysig tur och bara en kvart från Annas idrottshall så vi lär gå hit fler gånger och njuta av djuren.

Galaxen
 

Galaxen
De hade höns, hästar, kor, ankor, får  kaniner och det skall komma grisar med. De har olika versamheter på gården och här kan ni läsa om det.

20240416_110844[1]
 

Gården Galaxen

Mistel

Mistel
När jag och Anna var ute och promenerade så gick vi förbi en trädgård som hade en gigantisk Mistel på sitt äppleträd. Så vackert och det är första gången jag får se äkta Mistel och se hur den växer på trädet.

Mistel
Otroligt klibbiga bär och nästan självlysande. Jag har läst att de är en parasit växt men jag visste inte att de var giftiga och att Misteln är fridlyst i Sverige, vilket innebär att man inte får plocka mistel eller skada dess värdträd.

Mistel