... dina symboler här ...

Besök

Besök

Härligt! Idag kom Janne och Lotta på besök. Det var Janne som jag var backupp fotograf för på bröllopet. Vi hade kanon tur med vädret och kunde sitta på uteplatsen och gotta oss. Riktigt mysigt och vi hoppas på repriser framöver. Kändes gott att bara sitta och slappa och kommer att fortsätta med det under kvällen,  Jag har ju semester 🙂

Busar

Micael hade plockat upp och ställt i ordning sina utemöbler och vi satt där en stund. gubben satt och retade Amor som inte hade riktigt kläm på att det var en ruta i mellan honom och burken. Uteplatsen blev bara så himla fin och det är så gott att se Micaels glädje. Allt har ju tagit så himla mycket längre tid än som var tänkt och nu har vi siktat in oss på att ta fasaden först men tanke på hur knepigt vädret är. Inne lär det säkert bli gott om tid att ta med tanke på hur blöta våra somrar brukar vara.

Honungsros

Honungsrosen står i full blom och det luktar så ljuvligt när man skall till stallet.

Hos Rosa

Fick äntligen kommit iväg och kollat hur det har blivit hos Rosa.. De har jobbat på riktigt bra och det är väl bara vattnet till badrummet som brådskar. Men det blir förmodligen klart på onsdag. Gillar att huset är så överskådligt och att Rosa kommit så långt innan hon flyttar in permanent.

Sovrummet hade blivit jättefint, ja alla rummen var jättefina och det skall bli spännande att se när allt är klart. De var gott att komma iväg en sväng även om det kändes lite slappt att inte kunna hjälpa Rosa med det sista möblerna. Men jag hade inte orkat bära idag och jag tror inte rosa var så upplagd heller.

Monica är på tjocken och skall inte bära några möbler alls. Skall bli tufft när hennes del blir klar.

Då var det gjort :)

Så där ja  🙂 då har man varit backup på kompisens bröllop. Härligt att se honom efter alla dessa år, tror det är över 20 år sedan vi sågs sist. Det har blivit att man chattar med varandra och han har varit ett fint stöd när man känt sig lite deppig och vilsen. Men visst! Det kändes kymigt att gå bort till kyrkan, vilket var urfånig! Det kändes ju som i går och jag hoppas vi träffas tätare nu.

Bröllopet gick ganska fort även om barnen började skruva på sig lite vid slutet. Den här lilla tjejen var för go för hon ville verkligen kolla så allt gick rätt till. Tog en del bilder på henne då hon hade en så go mimik och inte ville gå och sätta sig igen. Ganska många bilder blev suddiga då jag valde att köra helt manuelt så inte objektivet skulle låsa sig. Nu funkade det och jag slapp ta ur och sätta i det igen när det börjar strula.

Nu börjar även ryktena om min nya kamera komma igång igen så nu skall det väl inte dröja så länge till. Den skulle släppts i mars men det blev upp skjutet till senast september. Så har jag bara en kamera jag kan lita hundra på och lite mera objektiv så var detta riktigt roligt. Okey nu berodde väl det på att Janne var med så jag kunde slappna av. Tycker bilden när han skojar är stört skön 🙂 Brudparet ser så avslappnat lyckliga ut.

Jannes fru kom med riktiga bra ideér hur brudparet skulle stå, så det är väl något att tänka på så man inte bara tar kort utan hjälper till så att de blir bra bilder. skall sätta mig lite senare att bränna över bilderna på en skiva. Såg en del bilder Janne hade tagit och inte tusan behövde han någon backup, grymt snygga bilder han tog.

Rosas nya hus

Rosas hus

Då var det besiktning på Rosas hus och det såg så himla ljust och fräscht ut på insidan när det var tomt. Det är ett perfekt litet hus. Det enda är att det behöver dräneras runt, om man skall kunna använda källar utrymmena som sovrum. Där är ju den stora fördelen med Rot avdraget. Rosa funderar att använda Lindome entreprenad som fixade till Micaels kokhus. De gjorde ju ett grymt bra jobb och är pålitliga.

Jag var med och hjälpte till att gräva dränering i Rosas gamla och har även grävt vid vårt första hus. Men har man sett proffsen arbeta så fattar man att det är det man skall ha och inte vela själv. I det här fallet så är det bäst att ta till Rot avdraget. Rosa har ju tid att stå och tapetsera i lugn och ro innan de flyttar in för gott. Jag gillade verkligen huset, där har hon gjort ett bra köp. Inte illa att det följde med halv tam mat i trädgården.

Rosas hus

Hjälpt Elvy

Jobbet

Hjälpte Elvy att städa idag och hon hade lite roligt åt min mobil?. Jaja! Jag lär ju hitta den. Vi skulle åka och hjälpa Rebecca och Morgan med deras nya lägenhet eftersom det var tänkt att Rebecca skulle få komma hem från BB. Men det sprack eftersom lilla Cornelia hade gått ner i vikt.

Stolta

Nu för tiden anser BB att man inte skall ge de små till lägg! Utan de skall klara sig tills mjölken kommer igång! Vilken start? Cornelia var vrål hungrig och fick inget till lägg! Skall det verkligen vara så? Nu blev det ju när de gjorde slut kontrollen att hon gått ner för mycket. Tror attan det! Ingen mat? Jobbigt både för de nyblivna föräldrarna som inte fick åka hem och för lilla Cornelia som fick vara hungrig.

Stolt mamma

Efter att hon fått till lägg så sov hon förnöjt ett par timmar. Mysigt men lite ovant att sitta med en sådan där liten knodd i famnen igen, blev att jag siktade in mig att ta lite bilder på Leija istället.

Cornelia

Här har vi den lilla glada kusinen som nu har börjat att stå själv. Kan tänka mig hur hon blir när hon kommer på att hon kan rusa runt. Blir hon som mor sin så! Hua!

Lycklig kusin