

Våra skrattdagar, våra pysseldagar, våra “nu tar vi tag i livet”-dagar.
Ibland blev det utflykter, ibland projekt, ibland bara kaffe och prat ☕.



Jag ville göra pizzabullar och hade köpt deg. Men hur jag än tryckte ut den till en fyrkant, så fjädrade den bara tillbaka till en liten fläck! Så Rosa fixade till en egen deg som var lätt och smidig att jobba med.
Ingrediens

Gör så här
Fyllning

Så super goda och enkla att göra. Jätte smidiga att ha med sig till jobbet eller när man är ute på utflykt. Medans vi väntade på att pizza bullarna skulle bli klara , gjorde vi en ny logga till Rosas Blogg.



Det blev storbak idag och det var något jag hade sett fram imot att få göra i det nya köket. Det fungerade superbra med tanke på att vi var fem stycken och två hundar som inte kunde låta bli att kolla läge, vi kunde ju tappa lite kakor och då gäller det ju att hålla sig framme.
![]() |
<![]() |
Rosa och jag körde igång med lussebullar och småkakor medan tjejerna tog pepparkakorna. Vi använde vedspisen till lussebullarna och den vanliga till pepparkakorna, eftersom vi gjorde så mycket.
![]() |
![]() |
Det var så mysigt med tjejernas snattrande, värmen och den goa doften som spred sig i köket.
