... dina symboler här ...

Vilket gott väder!

Silver Marton

I dag var jag betydligt piggare, kom hem igår och var så trött och matt, visserligen var det mycket att göra på jobbet och jag hade sen tid tid tandhygienisten. Men jag slocknade redan  runt 9 och ändå hade jag haft en veckas semester och borde vara utvilad. Tog definitivt igen det idag. Kom hem tidigt och kände mig rejält utvilad, det är så gott väder att jag har suttit mestadels ute. Det är så roligt att titta på när Pepper njuter av att få röra sig ute och han tvär slocknar när han väl kommer in.

Väntar med spänning på att mina silver marton skall slå ut, jag tycker det är så häftiga. Det är bara 3 veckor kvar till min semester och jag hoppas verkligen att vädret blir så här fint då.

Smultron

Gubben vattnar

Gubben vattnar

Dagens bild är på gubben när han vattnar blommorna, lite senare så får både jag och Shakira oss en rejäl dusch. Shakira blev helt överlycklig , hon älskar vattenslangen. Jag skall erkänna att jag inte delade hennes förtjusning till att bli duschad i svinkallt vatten. Hmm! Tror han planerade detta redan när jag tar kortet, med tanke på hans min.

När jag kom hem stod detta och väntade på mig.

Hornbach

Åkte direkt till Hornbach efter jobbet. Jag ville ha lite lägre kruka till graven och lite nya blommor. Vi hittade så söta pensépelargoner och fattigmans orkidéer i olika färger. Sedan fik jag en så knepig blomma av gubben ( Arum Italicum ). Skall bli lite spännande att se vad det kan tänkas bli av den.

Rensat

Humla

Har varit ute och rensat ogräs på kullen, men känner att det får vara bra för idag.  I morgon skall jag flytta runt lite blommor, eller det är kanske smartare att ta det på måndag när det skall regna. De växter som jag fick av Rosas föräldrar har tagit sig jättebra, trots att jag bara stack ner det för att det inte skulle vissna. Ser också fördel med att ha en bit av trädgårdslandet där jag sätter blommor som behöver sprida sig, eller som ser vissna ut. Har fått en hel del växter nu som jag kan dela på.

Humla

Lite blommor

Hagtorn

Luktar lite krydda

Söt

Var ute och tog lite nya bilder. Det luktade så gott när jag låg på Tobias gräsmatta. Det är väl den trädgården som haft flest blommor. Det är en liten blå blomma som har en kraftig lite krydd doft. Vi har haft hela hagen full av hagtorn och vi har rensat bort det mesta, men nu läste jag att bären är jättenyttiga! ”Om du regelbundet dricker te av hagtorn kan du få både för högt och för lågt blodtryck i balans. Örten stärker både blodkärl och hjärta.” får väl ta och spara en liten buske.

Jag har en liten krypväxt som heter ”Vår herres strumpor” jag tycker den är jättesöt, men varför heter den strumpor? tycker det ser ut som något annat än strumpor!

Vår herres Strumpor

Vår herres strumpor