






Jag älskar att gå runt i trädgården tidigt på morgonen när första solstrålarna tittar fram. Det är så rofyllt och hundarna tycker det är kanon att kissa av sig, gå in en stund och sedan ut på promenad.

Man hinner vakna till och hundarna hinner att rusa av sig så de är mer avslappnade på promenaden. Det är nog den största lyxen med att ha en inhägnad trädgård.

nackdelen när vi har ganska stort är när ett rådjur har tagit sig in. Hundarna känner det direkt och sätter av för att leta upp det. Sist det var ett i lilla haden så började de att jaga! Jippy fick vi omedelbart stopp på Jackpot när hon jagat rådjuret mot mig. Där får vi jobba mera!! Men de biter åtminstonde inte, men det är illa nog att hon jagar stackarn.

![20240526_064004[1]](https://live.staticflickr.com/65535/53746176032_187c244047_c.jpg)

Förövrigt så fick det bli en vilo dag idag. Åska i luften och en rejäl migrän. Det har varit lite kämpigt de här dagarna då det varit supervarmt och sedan gått över till åska. Igår smälde det så massivt att soffan vibrerade.

Hundarna busade på som vanligt så vi får ta in de när de varit igång förlänge så de går ner i varv. Fattar inte hur de orkar springa så i värmen.

Riktig julkänsla när jag vaknade i morse. Det hade snöat rejält och blivit kallt igen. Så jag vaknade med migrän, jag har blivit så extrem känslig för väderväxlingar att jag känner mig som vandrande smhi.
![VideoCapture_20231222-140557[1]](https://live.staticflickr.com/65535/53414709354_05ddbef89c_c.jpg)
Men hundarna var så lyckliga och busade på rejält. Det jagade varandra runt tunnlarna ner mot skogen och genom köksträdgården varv efter varv.

Det är fortfarande ganska behagligt i tunnlarna och jag börjar bli sygen på att odla. Jag tog sista sparrisen i oktober och de lär bli mer i år. Men vi behöver blommor så en tunnel blir det bara blommor i.

Det har torkat upp riktigt bra efter vattenläckan i snickeboa och jag kan börja jobba på en bänk som jag skall ha till pavijongen.




Jag har fått massa lyktor och en var för fotogen, så mysigt sken. Vi kommer köpa en del till grillen varje år och kaffe pannan ligger som nummer ett nu. Kan vara gott att laga kaffe ute eller bara chokolad.



Ser fram emot flera mysiga grill kvällar.