... dina symboler här ...

Provat på tölt.

Tur ridning
Alex bjöd på en turridning på Tollans Ridskola och Turridning Jätte fina hästar och mysig miljö.  Så nu har jag äntligen fått tölta. Lite speciell gångart och spännande att få provat på.  Monika har ju också velat testa på att tölta så vi funderar på att hoppa på vinterturen med glögg. Kan vara mysigt att ha något att se fram emot när kylan kommer.

Härlig tur på Capone!

Var uppe hos Carolin igen och tog en mystur på Capone. Sån himla snäll kille och det käns härligt att bara få njuta på ridslingan. Skogen är så otroligt vacker och det var lagom varmt att ta en långtur.

Matvrak!

kotte


När jag tittade ut så ser jag igelkotten kommer på uppfarten och skyndar sig bort till Micaels fastukvist för lite mat. Shit! vad den äter! Den äter betydligt mer än Fisan.

Finbesök!

Finbesök

I morses så kom rådjuret med sitt lilla kid och gick utanför grinden. Som tur var så var hundarna hos mig uppe vid tunnlarna.

Litet besök

Ekorre

Det kom en liten ekorre på besök och den var så liten att den kom mellan gallret och det gamla plast nätet som vi har. Vi har inte haft en tanke på att djur kan fastna där i mellan. Det var inte länge sedan jag fick loss en fågel och nu ekorren. 

Ekorre

Det blir till att gå runt tomten och plocka ner det gamla nätet så inte fler djur fastnar. Jippy och Jackpot har suttit som fastfrusana och tittat när den lille ekorren har sprungit runt på utsidan.

Kompisar

Jag hade hoppats att bli så klar i trädgården att det bara hade varit till att gå och så men vi har så mycket brännässlor och kirskål att det tar sin tid. Nu är odlingsbäddarna i hagen klara i alla fall. Passade på att göra jordärtsoppa nnär jag ändå behövde flytta knölarna.

Jordärtsoppa