Penny har så mycket energi och nu är hon chippad och steriliserad så vi tyckte att det var dags för henne att få gå ut. Jisses! Vilken lycka! Hon var ute 20 min första gången om kom in så fort man ropade. Sen ville hon ut så fort vi öppnade dörren. Vi var lite oroliga att Jippy skulle börja jaga henne på utsidan och att hon skulle bli livrädd, men det har fungerat jättebra. Hon for visserligen upp trädet när Jippy kom farandes, men vilken lycka att få klättra runt i det. Nu är hon betydligt lugnare inne och hon är den katten som har varit smidigast att hantera utsidan.
365 dagar
35: C-Vitamin 326/365

Vet inte om detta är så nyttigt egentligen men jag brukar ta vitaminer om jag känner mig hängig.
290: Sockerchock 325/365

Älskar donuts med tyvärr börjar de sätta sig runt magen 🙁 Jag som har kunnat äta i hur mycket som helst utan att gå upp. Nu räcker det att jag titta på något gott så går jag upp ett kilo på direkten. Suck!
188: Med små medel 303/365
Vi har börjat att byta ut dörrarna och fönstren ute i stallet. Skall vi nu använda det som snickarbod/fotostudio så behöver vi täta ordentligt. När hästarna var där så hade vi ju lösdrift så dörren var i princip alltid öppen och det var bara bra att det var lite cirkulation håll här o där. Men nu vill jag ha in så mycke ljus det bara går och behålla värmen.
Det börjar bli riktigt mysigt och även om jag fortfarande saknar hästarna så börjar det att kännas ganska okey. Ju mer vi ändrar och hittar nya funktioner för stallet desto bättre känns det. Det har blivit ljust och fräscht allt eftersom dörrarna kommer upp och jag har bara den stora boxen kvar att tvätta och måla om. Sen blir det att jag byter plats var jag vill ha mina grejer allt eftersom vi blir klara.
Vi skall flytspackla golvet, men det får nog vänta tills nästa år. Jag lägger ut gamla trasmattor där golvet är lite känslig så blir det nog bra. Det är en hel del kvar att göra men vi har kommit riktigt lång på ganska kort tid.





