Kanonväder idag och jag passade på att ta upp mina Dahlior och de lökar som skulle upp. Hoppas nu de inte ruttnar som de gjorde när de låg i root källaren. Denna gången tar jag upp dem till stallet där renoveringen går framåt med stormsteg. Där skall jag lägga ner dem i lite torv så de håller sig torra och nu när vi har tätat stallet så tror jag inte det blir minusgrader där längre. Nackdelen när jag inte tog upp Dahliorna i tid var att det nu inte gick att se vilken färg blommorna hade, och de satt lite för tätt i rabatten så det var svårt att komma ihåg vilka färger de hade. Får bli en surpris mix färg nästa år.
365 dagar
304: Stjärnor 299/365
Varje år brukar jag tycka att julen bara susar förbi och jag ångrar att jag inte började tidigare, så nu satte jag upp mina stjärnor och kommer att ha flaskor med belysning ståendes i fönsterna. Det mörknar så tidigt och har varit riktigt skit väder i flera dar. Så all mysbelysning är uppmuntrande. Kommer dock vänta med julpyntet.
Jag gjorde nya jul omtag till gardinerna och Jippy är överlycklig nu när inte gardinerna skymmer hennes sikt. Känns bra att få ha satt upp dem nu när det blir vintertid och det känns allmänt ugget! Så mycket som det har regnat är det skönt att hästarna har kommit till ett ställe med större och bättre hagar. Men gud vad jag saknar att vara i stallet för att bara lyssna när de stod och åt, sniffa på deras mular och även hästskits lukten. Men det känns ändå som det bästa beslutet.
Eget tema: Bil! 284/365
Gubben och Micael var och hämtade min nya bil idag. Jag behöver en till mitt nya jobb och vi behöver allmänt en liten större än den lilla hybriden som vi har. Nu blir det rejält utrymme för Jippy och även för de som åker i baksätet. Sedan kan jag höja upp stolen vilket är ljuvligt. I Toyotan känns det som jag sitter på golvet. Så imorgon blir det premiär att köra den.
95: Graffiti 6/365
Då kom det äntligen lite snö och Jippy blev så perplex när hon inte fick upp pinnarna i farten som hon brukar 🙂 De hade frusit fast och det var hon inte beredd på. Tog en sväng bort till tunneln som är ganska ny målad och lite sötare motiv än de gamla. Men vi har en tunnel närmare och där var lite religiös text som folk blev upprörda över att de hade målat över.
Jag gillar färgerna och det piggar upp när man går igenom. Nu är det inte nedskräpat längre och de har röjt upp slingan så det är ganska mycket folk som går här nu. Mysig väg att gå och det är väl Jippys favorit slinga även om hon blir sur när vi vänder.









