... dina symboler här ...

202: Mycket gott 110/365

Testar en ny recept  plugin som verkar ganska lätt. Så Claes-Olof hittade receptet i Aftonbladet och vi lagade till rätten i dag. Riktigt gott och enkelt att laga.

Lövbiff i tomatsås med parmesanost

Lövbiff i tomatsås med parmesanost. När du kokar lövbiffen i tomatsåsen blir den otroligt mör och mjuk och såsen får en väldigt god smak. Servera med tagliatelle eller en god sallad till.

  • Prep Time10 min
  • Cook Time30 min
  • Total Time40 min
  • Serving Size4 per

Ingredienser

  • 800 g tomatsås med parmesan
  • 500 g lövbiff
  • 4 portioner pasta
  • 1 dl riven parmesanost
  • svartpeppar

Gör så här

  1. Koka upp tomatsåsen i en vid kastrull.
  2. Dela lövbiffarna i två delar. Lägg försiktigt ner lövbiffskivorna i tomatsåsen och se till att den täcker överallt. Späd med lite vatten om såsen känns för tjockt.
  3. Låt koka under lock i cirka 20 minuter eller tills lövbiffen är väl genomkokt.
  4. Koka under tiden pastan enligt instruktionerna på förpackningen.
  5. Servera lövbiffen med nykokad pasta eller tillsammans med ett gott surdegsbröd och sallad.
  6. Vrid ett varv med pepparkvarnen över tallriken precis innan servering och strö på lite ny riven parmesanost.

244: Praktfull 109/365

Det här låset är nog ett av de finaste jag sett. Ibland får vi möjlighet att städa lite mera udda ställen och idag var en sådan 🙂 Det som är lite synd är att det inte är okey att lägga ut bilder från var det är.  Men stället var lika pampigt som låset.

257: Påskgul 108/365

Så härligt att se alla påskliljor på torg och trädgårdar. Mina har inte slagit ut ännu och det kommer nog att ta ett tag till. Det sägs att det skall komma snö på torsdag! Hoppas metrologerna har fel! Vill inte ha mera snö. Ute i hagen mitt bland hagtornen så växer det tulpaner, svårt att komma åt dem men skall göra ett försök lite senare. Hela den stora hagen skall få vila ett år så vi håller på att rensa ur den och tittar över vad som behöver göras.

298: Spinner 106/365

Spinner

Härligt nu när man kan börja ha öppet dörren och låta Jippy springa in och ut. Vi har fortfarande en del att näta in men men vi märker att Jippy är inte speciellt intresserad när det går andra hundar utanför. Det är när hon jagar katterna som hon har dålig koll och hamnat utanför snöret som vi haft för hästarna.

Gården

358: Vårpromenad 105/365

Tog en härlig promenad med Jippy och det var många flanörer i rörelse. Vitsipporna börjar komma upp och jag längtar tills det blir alldeles vitt av blommor. Vitsippor luktar så himla gott! Vi mötte ett rådjur och det är full aktivitet på alla djur ute nu.

Passade på att titta efter lite olika mossarter men hittade inte riktigt den fina mossan som ser ut som massa små ormbunkar. Tänkte jag skulle göra lite fler kokedama. Vill testa att göra några med rosor och lite lökar.

mossa