... dina symboler här ...

Eget tema: Bakslag 69/365

Eget tema: Bakslag

Bellman såg så chockad ut när jag öppnade dörren och det var snö igen. Jag som längtar så efter våren. Men lite bakslag på vädret får man väl räkna med ett tag till. Vackert att se på men på bara några timmar slaskigt och eländigt.

BesökDen här koltrasten kommer så fort jag mockar och är ofta inne i stallet. Eftersom det skulle bli snöstorm så stängde jag dörren i natt, annars går hästarna på lösdrift och kommer och går som de vill. Hann inte mer än öppna dörren förrän trasten kom in skuttandes..

Gården

15: Balk 68/365

Balk

Gubben fick ta ner det gamla taket så vi kunde se vart balkarna går. Vi håller på att ändra om burspråket och det är det sista som  behöver nya väggar. Vi har köpt nya franska dörrar och fönstrena skall bytas men det är det sista stora ingreppet på nedervåningen. Känns så himla gott! Längtar tills allt är klart till att möbleras.

Bursråk

16: Beskrivning 67/365

Beskrivning

Tog en sväng till Ikea och köpte skrivbordsunderlägg och nya förvaringslådor. Det var bara 500 åt gången i affären så det var lagom med folk för engång skull, brukar annars vara svårt att ta sig fram och långa köer. Men nu kunde man faktiskt gå runt lite lugnare och se på det mesta.

skrivbord

Älskar att se de färdiga rummen och få lite inspiration. Ikea har riktigt bra grejor och det kändes lite lyxigt att gå i en affär. vi har varit så försiktiga men ibland känns det bara för jobbigt. Jobba, hem, ut med hunden, jobba , hem……

Alla som jobbar inom vården och med äldre borde ha en medalj och rejält lönelyft.

111: Hästsvans 66/365

De här föreningen har verkligen satsat på att göra gården mysig, med ett växthus som pyntas efter årstiden och som lyser så inbjudande om kvällarna. Det verkar som det är mera vanligt att de byggs med vid nybyggen och att det satsas på natur tak med gräs och sedumtak.

75: Från två håll 65/365

Från två håll

Det 35:e draget fick pappa av en vän som täljde figurer på sin fritid. Funderar på att ha den på mitt nymålade skrivbord. Har limmat fast en av gubbarna och så hade stolsbenen lossat. Funderar stark på att sätta den under en snygg ostkupa så det inte kommer massa damm på den.

Från två håll