... dina symboler här ...

Eget tema: Urplockat 74/365


Härligt! Nu är rummen tömda och sliparen kommer i morgon. Det bästa blir att täppa igen dörren helt så inga djur springer in när färgen skall läggas ut. Jippy har fått en myshörna under trappan och det fungerar bra, hon går dit när man säger till henne och hon hämtar sina leksaker därifrån. Nu kommer hon nog inte att ligga där så mycket men det är ändå hennes vrå om hon vill vara ifred.

79:Färgklick 73/365

Vi passade på att köpa lökar när vi var på Hornbach och jag ser fram emot att få sätta dem. Lök högen hade krympt bra och vi vågade inte vänta längre, Lupinerna var redan slutsålda. Älskar Lupiner och vill ha lite längst muren, håller man efter dem så blir det inga problem.

Dahliorna blommade hela sommare och blev favoriterna förra året. Tobias tomt är nog det som blir jobbigast i år eftersom det är så mycket som skall göras. Vi behöver bara lite nytt vid dammen. Så det mesta är redan inköpt. Gött! Nu är det bara att vänta in våren.

157:Krumsprång 72/365

157:Krumsprång

Idag träffade vi Jippys bror Dante och jag tror hon kände igen honom. Hon gick direkt fram och ville busa. Dante är en riktigt ståtlig kille och hade växt rejält så nu gick det definitivt inte att missa vilken som var tik och hane.

Jippy och Dante

Det var så roligt att se de leka och att Jippy verkligen hade roligt och var helt avslappnad. Vi har avvaktat med att låta henne hälsa på andra hundar tills hon själv ville fram till varje pris. Det blir bara bättre och bättre, men Dante tror jag ho kände igen för hon tvekade inte en sekund med att gå fram.

Dante

Jösses! Så de sprang och Jippy blev så skiten att det var till att ta en snabb bad när vi kom hem. Hon somnade som en stock i soffan.

Jippy

96:Grönt är skönt 71/365

96:Grönt är skönt

Äntligen fick jag tummen ur och påbörjade målningen av mina föräldrars soffgrupp, de köpte den när de var nygifta 1934. Vi skall slipa golven och sliparen hade fått återbud så han skulle komma 2 veckor tidigare. Jag vill vara klar med all målning av möbler när golvet är klart. Så det var bara att ta tjuren vid hornen och sätta igång.

Fåtölj

Jag målar dem i Amsterdam green och vill ha kanten runt i Oxford Navy med lite guld. Färgkombinationen är spegelvänd mot möblerna. Soffan är go att sitta i så vi ville gärna ha den kvar, men med åren så har den fått fläckar och blivit sliten på vissa ställen. Nu blir den som ny. Jag är lite spänd hur den blir när den är vaxad.

Soffa

69:Folktomt 70/365

69:Folktomt

Frölunda Torg stod på agendan idag och där var det folktomt. En och annan person kilade in för att ta pendeln men annars var det ovanligt lugnt. Härligt att det börjar ljusna tidigt och på så sett får lite mer energi.

69:Folktomt