... dina symboler här ...

150: Ko 79/365

150: Ko

Den här mjölkkannan älskade jag när jag var liten. Den är så super söt. Ser dem av och till på Blocket men jag kommer att behålla mina.

150: Ko

179:Lämnat spår 78/365

Lämnat spår

Vi var ute och skulle köpa mattor men det var så in i bänkens med folk i affärerna att vi åkte till Sandsjöbacka i stället. Får ta och ge oss ut precis innan de stänger och chansa på att det är mindre folk ute då. Det är lite små tråkigt att beställa allt online. Man ser ju inte riktigt hur det ser ut eller hur kvaliteten är.

Sandsjöbacka

Sandsjöbacka

Det hade landat två tranor på åkern och det är tur att min Samsung har så bra zoom. Det så bara ut som något vilset får på långt håll och jag höll utkik på dem tills jag kunde ta bättre kort. Blev lite sugen att åka till Hornborgasjön och se hur många det är där.

SandsjöbackaVi tog bara 2 km idag och det är många som har denna som löprunda. Skönt när Jippy är så lydig att hon snabbt kommer och sätter sig brevid mig, så idag kopplade jag inte upp henne utan släppte bara iväg henne igen. Hon vet att hon inte skall jaga efter även om vi ibland ser att det kliar i henne på att få göra det. Men en härlig tur blev det.

Sandsjöbacka

74:Från ljust till mörkt 77/365

Vi är så nöjda med golvet! Härlig mjuk färg och i morgon kan vi börja bära in möbler. Vi måste avvakta ett tag till med att lägga ut mattor men det gör inget eftersom vi måste köpa nya. Det finns så mycket fina mattor att välja på så vi skall åka runt lite och passa på att köpa nya kuddar till min nu gröna soffa.

228:Olika men lika 76/365

Var ute i Gråbo idag på en väldigt stor förening med gamla hus. Tycker det ser så sött ut med rullatorer på rad, livets gång. Barnvagnar på rad, minicyklar till större cyklar och till sist rullatorer. Det är många äldre här som har bott i husen i många år.

221:Någon har koll på ditt liv 75/365

Det känns så tomt hemma och rörigt! Det vi är rädda om står packat i köket, djuren ser smått förvirrade ut när de får leta efter sina matskålar. Men det är bara att härda ut i 2 dagar till innan vi kan börja ställa allt tillrätta.

Huset är ju gammalt och det är orginal golvet, rejäl gammal hederlig fiskbensparkett. Det fattas små bitar på vissa ställen men det var inga problem att spackla i. Men den största skillnaden jag kände när jag kom hem var att det luktade så mycket fräschare. När vi flyttade in här så hade de haft ganska många katter som satt sig lite här och där.

Även om golvet blev ruggit fint så vill vi inte ha det så ljust, vi är så trötta på syra betsad ek, bruna trä möbler och gul brunaktig trägolv i mängder av nyanser ända ner till svart. Nu kommer vi att färga det visserligen brunt men en mörkare nyans. Gläder mig att få köpa nya ljusare mattor än de arabiska röda som vi haft efter våra föräldrar.

Känns så uppiggande när vi har gjort en så totalrenovering med för oss udda val. Vi har fått en hylla som är gjord som en jätte blombukett i guld av gubbens mamma och en av hans moster, extrem ful snygga. Jag vill tona ner guldet, använda en bukett på vardera vägg och göra en vinkelhylla av dem. Kan bli fint eller inte…få se